شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

زاکانی: دولت من دولت اقدام و اصلاح است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه دولت من دولت اقدام و اصلاح است نه حرف و شعار، گفت: با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور، مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ علیرضا زاکانی دوشنبه ۲۴ خردادماه در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی‌ها از سیمای همدان، بیان کرد: با انتخابانی روبرو هستیم که نقش سرنوشت‌سازی در آینده‌مان دارد و بیشترین تأثیر را انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت چراکه ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهور است‌.

وی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر در کشور مشاهده می‌کنیم زیبنده ایرانی نیست، اظهار کرد: ایران، برخوردار از اسلام، تمدنی با پیشینه چند هزار ساله، اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها است که همه اینها را فرصت می‌دانم و چطور می‌شود این ظرفیت‌ها را داشته باشیم و در اثر بی دقتی نتیجه آن فقر، فساد، تبعیض و... باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با اشاره به اینکه امکان حل مشکلات کشور فقط حضور در پای صندوق‌های رأی است، افزود: مردم با رأی خود سرنوشت ملت را رقم می‌زنند.

زاکانی شرح داد: دولت راهی را طی کرد و فکر می‌کرد مشکلات از طریق خارج حل می‌شود اما تحریم‌ها یک استراتژیک از سوی آمریکا برای ملت ایران بود و کاری که دولت من می‌کند این است که این نگاه را تغییر می‌دهم چراکه در داخل کشور ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که باید به آنها تکیه کرد و برای رفع مشکلات موجود پلی ساخت.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم در فشار هستند و باید رویکرد را تغییر داد، تصریح کرد: باید طرح نوئی دراندازیم وتوانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی بهره ببریم.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر به همه آحاد ملت ظلم می‌شود، ادامه داد: علت این امر این است که کشور بر مدار عقل نیست و اداره نمی‌شود بنابراین نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم و باید متناسب‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه برای متناسب‌سازی چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم که اقتصاد و مدیریت نخستین رویکرد است، افزود: دولت همواره می‌گوید همه چیز خوب است اما یا نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند اما فوریت ما اقتصاد مدیریت است و جهش تولید اولویت است و از یک فوریت بالا برخوردار است.  

زاکانی اضافه کرد: به دنبال این هستیم کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و بر تمرکز زدایی دقت داریم چراکه اعتباراتی که در حال حاضر به استان‌ها می‌دهند ۱۰ درصد است و به دنبال بازآمایش مجدد در استان‌ها هستیم که بتواند توانمندی‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را مشخص کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با اشاره به اینکه زمینه تحول آماده است، تصریح کرد: اگر این اتفاق عملی شود ۴۵۱ شهرستان را در محور حرکت کشور قرار می‌دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان و بهره‌مندی از نخبگان آنها فراهم می‌کنیم همچنین تمرکززدایی امکان می‌دهد تحول بزرگی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه گام بعدی اقدامات مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکراسی اداری است، مطرح کرد: موضوع مبارزه به مفاسد اقتصادی جدی است و نخستین اقدام اصلاح دولت و مبارزه به لختی‌ها و سستی‌های بدنه دولت است.  

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه تکیه دولت بر ملت است، اظهار کرد: با مشارکت و انسجام ملت، امکانی را فراهم می‌کنیم که نخستین کسی که نیازمند مردم است، دولت باشد و با بهره‌مندی از نخبگان ملی و محلی نظارت بر رییس جمهور امری عادی باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس را در رأس امور می‌دانم، گفت: در دولت من مشکلات مسکن، معیشت و... با جهش تولید حل می‌شود و سال نخست تغییر محسوسی را احساس خواهید کرد، علاوه بر این سایتی برای مشکلات شهرستان‌ها احصاء کردیم که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و اگر باب میل آنها نبود مشکلاتی را جایگزین کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در ادامه با بیان اینکه استان همدان به مفاخری چون باباطاهر، مسعود سعدسلمان، ملاحسینقلی همدانی، آیت‌الله بهاری، شهید همدانی و شهید سلگی افتخار می‌کند، افزود: این استان سراسر از برکت و معنویت مادی و معنوی است و ظرفیت‌هایی مانند پایتخت مبل ایران، سرآمدی محصولاتی همچون گردو و محصولات ویژه و و ممتاز، صنایع دستی، جاذبه‌های طبیعی و ‌تاریخی را در خود دارد.

زاکانی افزود: ظرفیت بی‌نظیر کشاورزی و توسعه روستایی که در این استان است همراه با غیرت و حمیت مردم می‌تواند چهره استان را تغییر دهد و زیبنده نیست که بیکاری، کم آبی، کیفیت آب نامناسب، جاده‌های نامناسب به مردم آسیب بزند بنابراین نیازمند تغییر تغییر و تحول هستیم و باید با کمک هم بکوشیم چهره استان را تغییر دهیم و توانمندی‌های آن را متبلور کنیم تا رنگ پریشانی، بیکاری و سختی را در استان نبینیم.