پیروزی اخیر مقاومت فلسطین مایه امیدواری امت اسلامی و نماد وحدت است

« نبیه بری » رئیس پارلمان لبنان پیروزی اخیر مقاومت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» را مایه امیدواری امت اسلامی و نماد وحدت توصیف کرد.

«نبیه بری» در مصاحبه با شبکه «المیادین» به تبیین دستاوردهای مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: امت اسلامی امروز و پس از حماسه اخیر فلسطین علی رغم زخمی که از برخی کشورها خورده، مرحله‌ای از عزت و افتخار را سپری می‌کند.

رئیس پارلمان فلسطین افزود: از مهمترین دستاوردهای این حماسه، وحدت فراگیر مردمی در داخل سرزمین‌های فلسطینی و خارج آن بوده است. پیروزی اخیر در نتیجه همبستگی مردم فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه و مناطق اشغالی 1948 به‌دست آمد.

وی با تأکید بر اینکه فلسطینی‌های مناطق 48 صلابت و هوشیاری خود را ثابت کردند، ادامه داد: همبستگی و هماهنگی میان گروه‌های مختلف فلسطینی، عنوان وحدت عرب‌ها در مقابل فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای و مذهبی و نیز مایه امیدبخشیی امت اسلامی است.

نبیه بری وحدت ملی عربی در مقابله با توطئه‌های خارجی را عامل موفقیت و پیروزی توصیف کرد و افزود: وحدت داخلی ما در لبنان طی جنگ «تموز»، در مقابله قدرتمندانه و شجاعانه علیه دشمن متجاوز سهیم بوده است.

یک ماه پیش، رژیم صهیونیستی با صدور حکمی ظالمانه علیه فلسطینیان ساکن محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی، درصدد اخراج آنها از خانه‌های خود برآمد که این اقدام رژیم صهیونیستی با مقاومت اهالی محله «شیخ جراح» مواجه و منجر به شکل گیری انتفاضه‌ای جدید در سراسر سرزمین‌های فلسطینی اعم از کرانه باختری، مناطق اشغالی 1948 و نوار غزه شد.

در حالی که تجاوز نیروهای صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و تعرض به آنها در قدس شریف و مسجدالاقصی ادامه داشت، گروه‌های مقاومت در نوار غزه وارد عمل شدند و با موشکباران مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی و هدف قرار دادن مراکز حساس صهیونیستی، رژیم اشغالگر را به پذیرش آتش‌بس طبق شروط خود مجبور کرد و پیروزی بزرگ دیگری را برای محور مقاومت و امت اسلامی رقم زد.

رئیس پارلمان لبنان در ارتباط با اوضاع داخلی این کشور نیز گفت: تداوم وضعیت سوء در کشور منجر به ویرانی بزرگ خواهد شد که عواقب خوبی نخواهد داشت. طرح من به عنوان راه‌حل مشکل، از مقبولیت عربی، منطقه‌ای، بین‌المللی، غربی و فرانسوی برخوردار است.

وی با ابراز نگرانی از اصرار برخی بر شروط ناممکن، تأکید کرد: این اصرار، اوضاع را پیچیده‌تر کرده و باعث حل آن نخواهد شد. از جایگاه خود به عنوان رئیس پارلمان، بر لزوم احترام به قانون اساسی و اجرای آن تأکید می کنم.