شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#وزیر جدید#نخست وزیر#فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

سیاست‌های نخست‌ وزیر جدید اسرائیل بهتر از «نتانیاهو» نخواهد بود

سیاست‌های نخست‌ وزیر جدید اسرائیل بهتر از «نتانیاهو» نخواهد بود

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که سیاست های نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی بهتر از نتانیاهو نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت که سیاست‌های نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی بهتر از نتانیاهو نخواهد بود. این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصمیم صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس را محکوم کرد.

اشتیه تأکید کرد: اقدام شهرک نشینان در برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی تبعات خطرناکی به دنبال خواهد داشت. بدون شک، تل آویو مسئول پیامدهای خطرناک برگزاری راهپیمایی مذکور خواهد بود.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی یکشنبه شب رأی گیری درباره کابینه «نفتالی بنت» را آغاز کرد. در همین راستا، «نفتالی بنت» توانست رأی اعتماد کنیست را کسب کند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود.

۶۰ عضو کنیست به کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنت رأی مثبت دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند. به این ترتیب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ سال متوالی، از قدرت کنار رفت.

طبق کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، قرار است بنت به مدت بیش از ۲ سال سمت نخست وزیری را برعهده گیرد و پس از آن «یائیر لاپید» جایگزین وی گردد. در این رأی گیری «میکی لیوی» از حزب «آینده ای هست» به عنوان رئیس جدید کنیست انتخاب شد.