شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#طرفدار#جدید#واشنگتن

واکنش سازمان‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا به نخست‌وزیری نفتالی بنت


واکنش سازمان‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا به نخست‌وزیری نفتالی بنت

سازمان‌ها و گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به‌نخست‌وزیری نفتالی بنت استقبال و ابراز امیدواری کردند روابط واشنگتن و تل‌آویو بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا (ایپک) در واکنش به روی کار آمدن کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی طی توئیتی نوشت: ایپک از دولت جدید و متنوع اسرائیلی به‌رهبری نفتالی بنت استقبال می‌کند. منتظر هستیم روابط میان آمریکا و اسرائیل در شرایطی که این دو دموکراسی برای توسعه منافع و ارزش‌های مشترک با هم همکاری نزدیک دارند، بیشتر تقویت شود.

همچنین کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما دموکراسی پر جنب و جوش اسرائیل را تحسین می‌کنیم زیرا سی و ششمین دولت اسرائیل سوگند یاد می‌کند، و به نفتالی بنت نخست وزیر آینده و یائیر لاپید وزیر خارجه آینده که هر دو از دوستان قدیمی این کنفرانس هستند و به دیگر احزاب در این ائتلاف در این لحظه تاریخی تبریک می‌گوییم.

همچنین جاناتان گرینبلت مدیر اجرایی لیگ ضدافترا در آمریکا ضمن گفتن تبریک،‌ مدعی شد: این دولت جدید با افتخار منعکس‌کننده ترکیب گسترده و متنوع جامعه اسرائیل با احزاب سیاسی چپ و راست است. این مسئله که این دولت دستور کار گسترده‌ای را در چندین موضوع مهم برای لیگ ضدافترا در پیش گرفته است، از جمله تقویت امنیت اسرائیل، رسیدگی به چالش‌های انسجام اجتماعی در جامعه اسرائیل، پیشبرد کثرت‌گرایی مذهبی و روابط با جوامع یهودی دور از وطن، تأمین بنیادهای دموکراتیک اسرائیل، ارائه کمک برای جوامع کم‌بهره اسرائیل و بسیاری دیگر مایه دلگرمی ماست.

پس از کشمکش‌های فراوان، روز گذشته با رأی اعتماد کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دولتداری دوازده‌سالۀ بنیامین نتانیاهو پایان یافت و دولت جدید پس از چهار انتخابات در دو سال، با نخست‌وزیری نفتالی بنت تشکیل شد. روز رأی اعتماد به کابینۀ بنت با رأی‌گیری نمایندگان رئیس کنست تغییر یافت و میکی لوی با شصت و هفت رأی به جای یاری لوین رئیس پیشین کنست که عضو حزب لیکود و متحد نتانیاهو بود تکیه زد.

نفتالی بنت پس از اخذ رأی اعتماد به‌عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی رسماً مراسم تحلیف را به‌جای آورد.

هشت حزب اسرائیلی برای حذف بنیامین نتانیاهو از صحنه قدرت با یکدیگر متحد شده توانستند ائتلافی متشکل از 60 کرسی از 120 کرسی کنست را تشکیل دهند.

نتانیاهو 71ساله در تشکیل دولت ائتلافی در چهارمین انتخابات سراسری طی دو سال گذشته که 23 مارس در این کشور برگزار شد، ناکام ماند.

ائتلاف جدید از 25 کرسی از احزاب میانه، 19 کرسی از احزاب راستگرا، 13 کرسی از احزاب چپگرا و 4 نماینده از یکی از جریان‌های عرب 48 را شامل می‌شود.


انتهای پیام/+