شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#میلیارد دلاری

صادرات ۶ میلیارد دلاری تولیدات گلخانه‌ای

صادرات ۶ میلیارد دلاری تولیدات گلخانه‌ای

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در بخش کشاورزی به ویژه در تولید و صادرات سبزی و صیفی‌جات و گلخانه‌ای طی این سال‌ها به بیشترین مقدار تولیدات رسیده است .

به گزارش مشرق، بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف با اشاره به رشد اقتصادی ۱۳.۵ درصدی سال ۹۵ گفت: ما در حال حاضر در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمن هستیم و شرایط سه سال اخیر کشور شرایط خاصی بود که دشمنان و از جمله ترامپ در صدد بودند تا ضربه اساسی به نظام جمهوری اسلامی بزنند.

سیف با اشاره به گزارش معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۱۹۹۵ پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری رسیدند و برداشت گاز از میادین گازی ما به بیش از کشور قطر رسید و پتروشیمی‌ها به تولید انبوه و میلیون تنی رسیدند و اقتصاد به رشد و شکوفایی رسید، این در حالی است که دولت یازدهم با تورم ۳۶ درصدیِ دولت قبلی کار خود را آغاز کرده بود.

وی همچنین به رشد تولیدات بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی به ویژه در تولید و صادرات سبزی و صیفی‌جات و تولیدات گلخانه‌ای طی این سال‌ها به بیشترین مقدار رسید و حاصل آن صادرات ۶ میلیارد دلاری تولیدات گلخانه‌ای بود.

سیف اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱، ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از فروش نفت داشتیم و پول فروش نفت در این زمان بدون مشکل و از طریق بانک‌های کشورهای مختلف به کشور وارد می‌شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: با وجود فروش نفت و درآمد ارزی نفت، اما در سال ۱۳۹۲ رشد اقتصادی کشور به ۷.۵ درصد منفی رسیده بود و شاهد بودیم که مردم برای تأمین برنج و مرغ صف‌های طولانی بسته بودند.

معاون وزیر صمت گفت: با وجود این که در سال ۹۵ تا ۹۷ نرخ تورم ثابت بود و به حدود ۱۰ درصد می‌رسید، اما متأسفانه با شروع تحریم‌ها در سال ۹۷، میزان فروش نفت کمتر و کمتر شد و تورم افزایش یافت و در حالی که از سال ۱۳۹۳ رشد اقتصادی مثبت شده بود و اشتغال بالا رفته بود با این روند و ادامه تحریم‌ها، تورم افزایش پیدا کرد که اگر اثر تحریم نبود تراز بازرگانی ایران مثبت می‌شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دشمنان برای پایین آوردن اعتماد ملی و ناامید کردن مردم اشاره کرد و گفت کشورهایی مانند اسرائیل عربستان از از عاملان چنین اتفاقات در کشور ما هستند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان ایثارگری و از خودگذشتگی به تمام معنایِ رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس، بر پیاده‌سازی رفتار آنان در جامعه تاکید کرد و افزود: برای بازیابی اعتماد به نفس ملی باید در سایه ایمان به عمل و بر قراری عدل و تقوا حرکت کرد و مشکل بی تقوایی و بی اخلاقی را در جامعه حل کنیم.

وی نقش روابط عمومی‌ها را در این مورد مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: امیدوار کردن ملت یک امر حسنه است و مردم باید به جمهوری اسلامی ایران امیدوار شوند؛ فارغ از هر جناح بندی و گروه‌بندی سیاسی و اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد، باید همه تلاش کنیم تا مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند و این موضوع مهم است.