به گزارش برنا، همایش مجازی «جامعه ورزش و مسئولیت و مشارکت ملی در انتخابات» با همت مجمع مسئولین فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی و با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

 
در این جلسه جعفر سطوتی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور و مسئولان کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌ها حضور داشتند و در خصوص موضوعات تبارشناسی انتخابات در سیره و اندیشه امام خمینی (ره)، مشارکت ملی و نظریه نظام انقلابی، انتخابات و اصل امر به معروف و نهی از منکر و ارائه نظرات و راهکارها برای ارتقای مشارکت مردم در انتخابات ریاست گفتگو شد.
 
احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در این جلسه با تاکید بر توجه ویژه امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب به موضوع انتخابات اظهار داشت: امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به رای و نظر مردم توجه می‌کرد و هیچ‌گاه اجازه ندادند جمهوریت نظام زیر سوال برود.
 
وی ادامه داد: اعتقاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به رای و نظر مردم عمیق بود و در همان سال‌های اول انقلاب چند انتخابات برگزار شد و مردم خودشان برای نظام سیاسی مطلوب، قانون اساسی کشور، رییس جمهور و مجلس خبرگان تصمیم‌گیری کردند.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در پاسخ به کسانی که تلاش داشتند رای مردم را تضعیف کنند فرمود میزان رای ملت است. بعد از آن نیز ایشان همواره از مردم سالاری دینی و انتخابات در کشور حمایت کردند. حتی در وصیت خویش تاکید ویژه‌ای بر حفظ و تقویت مردم سالاری و حضور مردم در صحنه داشتند.
 
در ادامه میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول دینی و اصل جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: باید براساس این اصل مردم را به سوی رای دادن و شرکت در انتخابات به عنوان یک معروف تشویق کنیم.
 
وی با یادآوری وصایای شهدا بر لزوم صیانت از جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری و اراده ملت است اشاره کرد و جامعه ورزش را پیش رو برای حضور حداکثری در انتخابات دانست.
 
میرجلیلی گفت: باید از بداخلاقی های انتخاباتی اجتناب کرد و به معیارها و شاخص‌هایی که امام (ره) و مقام معظم رهبری برای انتخابات اصلح تاکید داشتند توجه کنیم.
 
جعفر سطوتی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه با یادآوری اصول قانونی اساسی کشور و جایگاه جمهوریت در این اصول که به طور خاص اصل سوم قانون اساسی تحت عنوان مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خویش بیان شده است به اصول و آرمان های مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد. وی یکی از ویژگی‌های نظام مطروحه در بیانیه را جمهوریت یا همان مردم سالاری دینی دانست.
 
سطوتی خاطرنشان کرد: حق تعیین سرنوشت پس از پیروزی انقلاب در کشور تبلور یافت و در بعد بیرونی این حق، ملت ایران توانستند قدرت‌های سلطه گر را از صحنه دخالت در امور و سرنوشت کشور خارج کنند و با مشارکت فعال در رفراندوم و انتخابات و مقابله با فتنه‌های داخلی نشان دادند که ازاین حق به درستی استفاده کرده اند.
 
در این جلسه همچنین مسئولین فرهنگی فدراسیون ها نقطه نظرات خود را درخصوص راهکارهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ارائه دادند.