شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#چین#رئیس جمهوری

بایدن: ناتو با چالش تازه‌ای در برابر چین و روسیه مواجه است


بایدن: ناتو با چالش تازه‌ای در برابر چین و روسیه مواجه است

رئیس جمهوری آمریکا از چالش تازه ناتو در تقابل با دو کشور روسیه و چین به عنوان رقبای غرب خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امروز اعلام کرد که ناتو با چالش‌های تازه ای در تقابل با چین و روسیه مواجه است. وی در عین حال وعده ازسرگیری حمایت واشنگتن از متحدانش را در نشست ناتو داد.

به نظر می‌رسد آمریکا و متحدانش عزم تازه‌ای برای برخورد با چین دارند. در نشست جی 7 نیز آمریکا و اعضای دیگر این گروه وعده همکاری با یکدیگر برای کاهش نفوذ چین و روسیه را داده بودند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، گفت: گروه 7 متشکل از کشورهای ثروتمند جهان روز شنبه یک طرح جدید زیرساختی را در واکنش و پاسخ به پروژه کمربند و جاده چین اعلام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این اقدام تنها مربوط به مقابله و رویارویی با چین نیست. ولی تاکنون ما هیچ جایگزین مثبتی را پیشنهاد نداده‌ایم که نشانگر ارزش ها و استانداردهای ما و روش کسب و کار و تجارت ما باشد.

طرح کمربند و جاده یک پروژه چند تریلیون دلاری است که در سال 2013 میلادی از سوی شی جین پینگ رئیس جمهور چین ارائه شده است. این طرح شامل برنامه های توسعه و عمرانی است که کشورهای آسیایی اروپایی و فراتر از آن را دربرخواهد گرفت.

انتهای پیام/