شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

استولتنبرگ؛

روابط روسیه با ناتو در پائین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد

روابط روسیه با ناتو در پائین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آستانه برگزاری نشست این پیمان نظامی اظهار داشت که رابطه آن با روسیه در پائین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در اظهاراتی پیش از آغاز نشست ناتو در بروکسل، با اشاره به تنش های میان این نهاد و مسکو گفت: روابط روسیه با ناتو در پائین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد.

نشست ناتو امروز دوشنبه با حضور رهبران کشورهای عضو آن از جمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، برگزار می شود.

دبیرکل ناتو در ادامه گفت: دلیل کاهش سطح روابط ناتو با روسیه، اقدامات تهاجمی مسکو است. من مطئنم که رهبران ناتو از رویکرد دوگانه ما در قبال روسیه که شامل گفتگو به همراه دفاع قوی است حمایت می کنند.

استولتنبرگ در ادامه اظهارات چندی قبل خود را تکرار کرد و مجدداً گفت: تمایل ناتو برای گفتگو با روسیه نشانه ضعف نیست بلکه یک حقیقت است.

گزارش‌ها حاکی است در جریان اجلاس سران ناتو که از امروز دوشنبه ۲۴ خرداد شروع می‌شود، دو موضوع مهم در جریان این گفتگوها مطرح و بررسی خواهد شد. مسئله افغانستان از این رو که با توجه به خروج نیروهای نظامی آمریکایی نیازمند حمایت‌ها برای صلح و ثبات است. دیگر مسئله مهم حمایت از اوکراین است به ویژه که روابط کی‌یف و مسکو در مورد تحرکات نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، شاهد برخی تنش‌ها است.