شهر خبر

برای دعوت از مردم غیور ایران؛

۷۵ بانوی نویسنده دست به امضا شدند

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ / جبران ناکارآمدی با انتخاب درست، نه عدم انتخاب

بیانیه جمعی از بانوان نویسنده به منظور دعوت از مردم عزیز ایران جهت مشارکت حداکثری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش مشرق، بیانیه جمعی از بانوان نویسنده به منظور دعوت از مردم عزیز ایران جهت مشارکت حداکثری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

متن کامل این بیانیه و امضاکنندگان آن، به شرح زیر است؛

"بسم الله الرحمن الرحیم"

از نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت عزیز و سربلند ایران با شرکت در انتخابات های مختلف، سهم به سزایی در تعیین سرنوشت جامعه و کشور داشته اند.

در طول چهار دهه حاکمیت مردم سالاری دینی در سایه سار سکانداری امامین انقلاب، حضور مردم در پای صندوق‌های رای، نقش مهمی در پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته است.

انتخابات ریاست جمهوری همواره یکی از عرصه های مهم حضور و مشارکت سیاسی و مدنی مردم در جمهوری اسلامی ایران بوده و حضور فعال در این عرصه، حق قانونی همه شهروندان است.

بدیهی است از دست دادن این فرصت و چشم پوشی از این حق قانونی به معنای فرصت سوزی به ویژه برای نسل جوانی است که آینده از آنِ آنهاست.

حضور ما در انتخابات، ضمن لبیک به فرمان رهبر انقلاب، تایید مجددی بر تفکر مردم سالاری دینی و حفاظت از جمهوریت و استقلال کشور است؛ استقلالی که شهدا با اهدای جان خود آن را حفظ و تثبیت نموده و به ما امانت سپرده اند.

 از این رو حضور حداکثری و آگاهانه ما علاوه بر تعیین سرنوشت و تلاش برای زندگی بهتر، تجدید بیعتی است با شهیدان، به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در وصیتنامه شان خطاب به ما فرمودند: «امروز قرارگاه حسین بن علی(ع)، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی.»

بدین وسیله و در نهایت احترام از همه هموطنان عزیز با سلایق گوناگون فکری دعوت می کنیم با وجود همه انتقاداتی که به وضع موجود دارند، از حق قانونی خود استفاده کرده و در انتخاب رییس جمهوری قوی و شایسته شان ملت ایران به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کنند. حضور پر شکوه و میلیونی ما علاوه بر آنکه رییس جمهور آینده را با پشتوانه ای محکم، آماده تصمیم گیری های کلان با ضمانت اجرایی بالا خواهد کرد، دشمنان را مأیوس و توطئه آنان را برای ایجاد ناامنی در کشور خنثی خواهد کرد؛ انشالله.

نظر به اینکه خانواده بزرگ ایران، راه کار حل مشکلات خود را در خانه خود می جوید و نه در خارج از مرزهای کشور، امروز وظیفه ما انتخاب کاندیدایی با بالاترین سطح قدرت و توانمندی برای رفع مشکلات و موانع پیش روست؛ مشکلاتی که متاسفانه به دلیل سوءمدیریت های داخلی از یک سو و اعمال شدیدترین تحریم های خارجی از سوی دیگر گریبانگیر جامعه شده است.

به حول و قوه الهی انتخاب درست و آگاهانه ما برابر با خلق فرصت بازگشت به شرایط مطلوب، بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی و ارتقا نقش موثرمان در سطوح منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

 پرهیز از تصمیم گیری احساسی، مطالعه درباره فعالیت و عملکرد کاندیداها، شناخت هرچه بیشتر آنها و در نهایت انتخاب کاندیدای اصلح که مجهز و معتقد به تفکر و تلاش انقلابی و جهادی باشد، این فرصت را به ما خواهد داد تا بار دیگر شاهد روزهایی خوب و امیدبخش در کشور عزیزمان ایران باشیم و طی مسیر پیشرفت و خودباوری را سرعت ببخشیم.

 با آرزوی سربلندی روز افزون ایران اسلامی.

امضاکنندگان: راضیه تجار، الهه آخرتی، رقیه آذرنگ، زهرا آقازاده نژاد، لیلا آصالح، محبوبه ابراهیمی، مرضیه احمدی، مهدیه ارطایفه، نسیبه استکی، زهرا اسدی، گلزار اسدی، فرشته امیری، فهیمه انوری، فائزه باقر اسلامی، سیده زهرا برقعی، فائزه بلندیان، قدسیه پائینی، اعظم پشت مشهدی، هاجر پور واجد، راضیه ترکان، ریحانه جان نثاری، زینب جلوانی، فریبا حداد، سیده اعظم حسینی، معصومه حسینی، سودابه حمزه ای، سمانه خاکبازان، خدیجه خانی، کبری خدابخش دهقی، زهرا خسروی، ندا خیریان، آذر خزاعی، فاطمه دانشور جلیل، معصومه دستجانی فراهانی، فاطمه دوست کامی، سهیلا راجی کاشانی، فائزه ساسانی خواه، وجیهه سامانی، معصومه سپهری، شیوا سجادی، فاطمه شایان پویا، مهدیه شبانی، مریم شریف رضویان، کوثر شریف نسب، زهره شریعتی، سمیه شریف لو، زهرا شیرکوند، مهری صادقی، نسترن صمیمی، مریم طالبی، شهین عالی، سهیلا عبدالحسینی، سارا عرفانی، زینب عرفانیان، مریم عرفانیان نوروز زاده، محبوبه عزیزی، زهره علی عسگری، زهرا عوض بخش، معصومه عیوضی، فائضه غفارحدادی، توران قربانی صادق، فرزانه قلعه قوند، سمیه گنجی، فرزانه مردی، مریم مقانی، محبوبه معراجی پور، محبوبه معظمی، زینب مولایی، مرضیه نژادبندانی، مرضیه نظرلو، سبا نمکی، مرضیه وزیری مقدم، مهری سادات هاشمی،سیده نساء هاشمیان سیگارودی، زهره یزدان پناه قره تپه.