شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#تجهیزات#تجهیزات پزشکی

فیلیپس میلیون‌ها دستگاه تنفسی خود را به علت خطرات جانی فراخوان می‌کند


فیلیپس میلیون‌ها دستگاه تنفسی خود را به علت خطرات جانی فراخوان می‌کند

شرکت هلندی فیلیپس که تجهیزات پزشکی تولید می کند، روز دوشنبه اعلام کرد دستگاه‌های تنفسی خود را در سطح جهان به علت مشکل یک قطعه فوم که ممکن است تجزیه شده و استنشاق شود، فراخوان خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت هلندی فیلیپس که تجهیزات پزشکی تولید می کند، روز دوشنبه اعلام کرد دستگاه‌های تنفسی خود را در سطح جهان به علت مشکل یک قطعه فوم که ممکن است تجزیه شده و استنشاق شود، فراخوان خواهد کرد.

این شرکت همچنین تاکید کرد که اگرچه این موضوع منجر به کاهش درآمد در بخش محصولات بهداشتی و خواب و تنفس می شود، اما توسط کسب و کارهای دیگر این شرکت جبران خواهد شد.

فیلیپس راهنمای مالی سالانه خود را در زمینه رشد فروش با درصد تک رقمی "پایین تا متوسط" بدون تغییر حفظ کرده است.

فیلیپس ابتدا این موضوع را که هزینه آن 250 میلیون یورو (303 میلیون دلار) بر آورد می‌شود، در گزارش آوریل درآمد سه ماهه اول خود فاش کرده بود.

اطلاعیه این شرکت مختص به کسانی است که از دستگاهای کمک تنفسی یا CPAP جهت بیماری آپنه خواب استفاده می کنند و به آنها هشدار می دهد تا مصرف را متوقف کنند.

برای بیمارانی که از دستگاه های تنفس مصنوعی استفاده می کنند نیز پزشکان معالج ابتدا باید بررسی کنند که آیا خطر احتمالی این فوم از سایر خطرات برای آنها بیشتر است یا خیر.

فیلیپس گفت که این فوم تجزیه شونده، که برای کاهش صدای دستگاه استفاده می شود، می تواند به ذرات کوچک تبدیل شده و استنشاق شود و تحریک کننده مجاری تنفسی و به طور بالقوه منجر به سرطان شود.

گازهایی که توسط این فوم تجزیه شونده آزاد می شوند ممکن است سمی باشند و یا خطرات سرطان را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/