شهر خبر

نماینده دشتستان:

مردم در همه نقاط شهرستان دشتستان از وضعیت آب شاکی هستند

مردم در همه نقاط شهرستان دشتستان از وضعیت آب شاکی هستند

بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار بهبود وضعیت آب شرب و آب کشاورزی در این شهرستان شد و گفت: مردم در همه نقاط دشتستان از وضعیت آب شاکی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر دوشنبه در نشست با مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر که با موضوع بررسی وضعیت آب دشتستان برگزار شد اظهار داشت: دشتستان با چالش‌های زیادی در حوزه آب روبرو است و هم در زمینه آب شرب و هم در زمینه آب کشاورزی با مشکلات جدی روبرو است.

وی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های مسئولان استانی و کشوری برای تأمین اعتبارت مورد نیاز طرح‌های حوزه آب دشتستان، بیان کرد: سد دالکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های شهرستان دشتستان و استان بوشهر است ولی به دلیل عدم تأمین اعتبار مسیر کندی را برای تکمیل طی می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌ها و پیگیری‌های سال قبل، از ابتدای امسال نیز پیگیری مجدانه ای برای تأمین اعتبارات سد دالکی داشته ام.
وی تاکید کرد: علیرغم نامه و قول و وعده معاونین رئیس جمهور و وزیر نیرو، هنوز اعتبارات سد دالکی تأمین نشده است.

وی ادامه داد: با رئیس مجلس، وزیر نیرو، معاونین رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و معاونان وی، معاون سپاه، معاون وزیر نیرو و… در این زمینه صحبت کردم و وعده پیگیری دادند.

رضایی با قدردانی از تلاش‌های مدیران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیتی که این پروژه داشته و برای مردم بسیار مهم است، بارها و بارها از وزیر نیرو درخواست کردم که اعتبارات مورد نیاز تأمین شود و وزیر نیرو قول داد ولی کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه ناچاریم برخی واقعیات را با مردم در میان بگذاریم، گفت: انتظار می‌رفت که اقدام عملی و جدیت بیشتری در مدیریت اجرایی استان برای پیشرفت سد دالکی شاهد باشیم اما یا نخواستند یا نتوانستند، که در هر صورت مردم ضرر کردند.

علی محمدی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های نماینده دشتستان گزارشی از وضعیت آب و پروژه‌های در حال اجرا در این شهرستان ارائه کرد و افزود: امیدواریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز تا سال آینده شاهد آبگیری و تا سه سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از سد دالکی باشیم.