شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آرام

تونس نا آرام شد/پلیس تظاهرات را به خاک و خون کشیده شد

تظاهرات مردم در تونس که اوضاع آن به تعبیر رئیس جمهوری این کشور بسیار خطرناک شده است، با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس به خشونت کشیده شد.

تونس نا آرام شد/پلیس تظاهرات را به خاک و خون کشیده شد

به گزارش منیبان، «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس روز شنبه اوضاع کشورش را بسیار خطرناک توصیف کرده و گفته بود گروه‌های فشار در پشت پرده در حال تلاش برای بحران آفرینی جهت باقی ماندن بر سر قدرت هستند.

روزنامه آفریقا نیوز با اشاره به درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای امنیتی تونس و صدها جوان معترض در خیابان‌های پایتخت، نوشت: بر اساس ویدئوهای منتشر شده، معترضان صندلی و بطری آب به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند که با پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای پلیس مواجه شدند.

در جریان این درگیری‌ها چندین نفر از معترضان بازداشت شدند.

درگیری‌ها در تونس پس از آن شدت گرفت که یک جوان تونسی هفته گذشته مدت کمی پس از دستگیری توسط پلیس جان باخت.

به گزارش یورو نیوز یورونیوز، پلیس می‌گوید تحقیقات درباره علت مرگ احمد بن عماره آغاز شده اما خانواده این جوان تونسی می‌گویند نیروهای امنیتی پس از بازداشت، او را تا حد مرگ کتک زده‌اند و همین موضوع دلیل مرگ این جوان تونسی بوده است.

از اوایل سال جاری میلادی اختلاف‌هایی بین قیس سعید رییس جمهوری و هاشم المشیشی نخست وزیر تونس درباره چگونگی انجام اصلاحات اقتصادی بروز کرده است. تونس پس از انقلاب و سرنگونی «زین العابدین بن علی» دیکتاتور این کشور، با مشکلات اقتصادی روبه رو شده و با شیوع «ویروس کرونا» بر این مشکلات افزوده شده است.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان درگیر ناآرامی‌های اجتماعی و اختلاف‌های سیاسی است و به رغم تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، همچنان درگیر نابسامانی است.