شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

«علیرضا بیژنی‌»درجایگاه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش نشست

«علیرضا بیژنی‌»درجایگاه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش نشست

علیرضا بیژنی‌، نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش، موفق به کسب رتبه نخست شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش و کسب رتبه نخست نماینده کشورمان در این رقابت‌ها خبر داد.

برگزارکنندگان طی نامه‌ای رسمی، خواستار شرکت نماینده ایران در این مسابقات شدند، کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم نیز طی جلسه‌ای رأی به حضور علیرضا بیژنی، برای حضور در این مسابقات داد.

این مسابقات، امسال به صورت مجازی در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد. مرحله مقدماتی این مسابقات، فروردین‌ماه امسال به صورت غیر حضوری برگزار شد و نماینده کشورمان موفق به حضور در مرحله نهایی شد، در ادامه نیز طی روزهای گذشته فینال آن برگزار و نتایج آن امروز، ۲۴ خردادماه اعلام و علیرضا بیژنی از جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه نخست شد.

علیرضا بیژنی، سال ۹۸ پس از کسب رتبه در مسابقات سراسری قرآن به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال ۹۹ معرفی شد. مسابقات قرآن مالزی به دلیل شرایط کرونایی همچنان برپا نشده است و شرایط برگزاری آن در سال ۱۴۰۰ نیز مشخص نیست.

وی از قاریان استان خراسان رضوی و متولد سال ۱۳۷۳ است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد پی می‌گیرد و همزمان طلبه سطح دو حوزه علمیه نیز هست.