شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ارتش#یمن

نبرد شدید در شمال مأرب و عملیات جدید در عمق عربستان


نبرد شدید در شمال مأرب و عملیات جدید در عمق عربستان

درگیری‌های شدید در شمال مأرب و پیشروی های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی این شهر و همزمان با آن عملیات جدید در عمق عربستان در جبهه «عسیر» از مهمترین اخبار امنیتی یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، منابع یمنی از درگیری‌های شدید در شمال شهر مأرب میان نیروهای صنعا از یکسو و تروریست‌های القاعده و نیروهای ائتلاف سعودی در طرف دیگر پس از آرامش چند هفته‌ای در این جبهه‌ها خبر دادند.

منابع محلی اعلام کردند: نیروهای ارتش و  کمیته‌های مردمی یمن موفق به دفع حمله نظامی گسترده نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده در شمال این شهر شدند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف سعودی و تروریست‌های القاعده تحرک شکست خورده‌ای را در منطقه «ملبوده» و «العطیف» و «جبل الحقن» انجام دادند که ناکام ماند.

منابع یمنی گزارش دادند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از نبرد سنگین ضمن درهم شکستن تحرک مذبوحانه نیروهای ریاض و هم پیاله‌های تروریست آن در القاعده، موفق به پیشروی شدند و نیروهای ائتلاف سعودی القاعده در محاصره نیروهای صنعا درآمدند.

تلفات و خسارات سنگین ائتلاف سعودی

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف سعودی متحمل خسارات و تلفات سنگین شده‌اند و ده‌ها نفر از این نیروها کشته و زخمی شده‌اند که نظامیان ارشد در میان آنها دیده می‌شود.

از جمله نظامیان به خاک افتاده سعودی می‌توان به سرهنگ «رضوان الدمینی» برادر فرمانده تیپ 161 وابسته به ائتلاف سعودی «مطیع الدمینی» اشاره کرد.

منابع یمنی اعلام کردند که نبرد سنگینی میان نیروهای صنعا و تروریست‌های القاعده و نیروهای ائتلاف در شمال مأرب ادامه دارد.

تحرکات نظامی سعودی با هدف امتیاز گیری در جبهه دیپلماسی

منابع یمنی اعلام کردند که در راستای امتیازگیری و وارد کردن فشار نظامی و گرفتن امتیاز در جبهه دیپلماسی، ائتلاف ریاض همه ابزار و مهره‌های خود را به حرکت درآورده است و تروریست‌های القاعده در استان «البیضاء» دست به تحرک علیه نیروهای صنعا زدند.

مخالفت ائتلاف سعودی با استقرار سامانه پاتریوت در مأرب

«انیس منصور» وابسته به دولت هادی، با اشاره به مخالفت ائتلاف سعودی با استقرار سامانه پاتریوت در مأرب آنرا متهم به لذت بردن از خونریزی میان یمنی‌ها کرد.

وی افزود: «محمد المقدشی» وزیر دفاع «هادی» و «سلطان العراده» استاندار دولت «هادی» در مأرب خواهان استقرار پاتریوت برای رهگیری موشک‌های انصارالله شدند اما این درخواست رد شد.

منصور گفت: ائتلاف از خون یمنی‌ها لذت می برد.

این در حالی است که منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف سعودی به دنبال نابودی همه یمنی حتی سرسپردگان خود با هدف چنگ انداختن بر ثروت و منابع یمن است.

اذعان سعودی به حمله جدید انصارالله در عمق عربستان

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی به حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به «عسیر» در عمق عربستان اذعان کرد و مدعی شد که این حمله یک مدرسه را هدف قرار داده است.

همزمان شاهدان عینی از انفجارهای شدید در عسیر در نزدیکی مرز با یمن خبر دادند.

این در حالی است که ارتش سعودی بر دامنه حملات راکتی و هوایی خود به روستاهای مرزی یمن به ویژه «کتاف» که از چند روز قبل  در معرض حملات هوایی است و به مثابه دروازه عسیر است، تشدید کرده است.

این منابع اعلام کردند: این حملات هوایی و راکتی ارتش سعودی نشان دهنده این است که نیروهای صنعا به عمق منطقه نفوذ کرده مشابه عملیاتی که در «جیزان» داشتند و این حملات سعودی به مناطق مرزی در نزدیکی عسیر در راستای توقف این حملات است.

اعترافات نظامیان سعودی

رسانه‌های وابسته به صنعا اعلام کردند که به زودی اعترافات افسران و نظامیان سعودی اسیر گرفته شده در عملیات اخیر جیزان را پخش خواهد کرد.

دولت نجات ملی یمن موعد پخش این اعترافات را اعلام نکرده است.

این اقدام صنعا همزمان با عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق عربستان است و ریاض را در آستانه گفتگوها در موضع ضعف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/