شهر خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه: لغو روادید عراق مشروط به اقدام متقابل دولت عراق است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: این ما آمادگی این را داریم که به صورت متقابل، لغو روادید را انجام بدهیم و لغو روادید هم فقط محدود به ایام اربعین نخواهد بود.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، درباره لغو روادید عراق اظهار داشت: مصوبه هیئت دولت برای لغو روادید تا سقف ۴۵ روز و به صورت مشروط است یعنی هم تا سقف ۴۵ روز توجه شود واند ۳۰ روز باشد همین که به صورت مشروط است یعنی مشروط بر اینکه عمل متقابل از سوی دولت عراق هم صورت بگیرد. دوستان عراقی هم علاقه‌مند بودند به این کار گفت‌وگو‌های اولیه صورت گرفته، اما آن‌ها مصوبه پارلمان را لازم دارند که مراحل خودش را خواهد گرفت.

 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: این ما آمادگی این را داریم که به صورت متقابل، لغو روادید را انجام بدهیم و لغو روادید هم فقط محدود به ایام اربعین نخواهد بود، چون در ایام اربعین ما در آخرین اربعین که برگزار شد به مدت ۲ تا ۲ ماه مُهر ورود را به مثابه روادید در نظر گرفتیم و عملاً از پروسه یا فرآیند اخذ روادید در دو کشور اجتناب کردیم که مقدمه همین مصوبه هیئت دولت بود که می‌تواند در روابط میان دو کشور در حوزه مردمی تسهیل کند.
 
 
انتهای پیام/