شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#افغانستان#کتاب

اهدای ۲۳ هزار جلد کتاب به افغانستان


اهدای 23 هزار جلد کتاب به افغانستان

۲۳ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف توسط اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آکادمی علوم افغانستان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پیرو هماهنگی‌های انجام شده بین کشور ایران و افغانستان، تعداد 23 هزار جلد کتاب در حوزه‌های موضوعی مختلف به زبان فارسی از جمله، ادبیات، علوم سیاسی، اجتماعی، جامعه‌شناسی و آموزشی توسط اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه آکادمی علوم افغانستان اهدا شد.

گل احمد انوری، دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و نماینده آکادمی علوم افغانستان، در حاشیه انتقال این منابع فرهنگی با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهتمام و همکاری معاونت کتابخانه ملی ایران در راستای تأمین کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه آکادمی علوم افغانستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به انتقال 23 هزار جلد کتاب به آکادمی علوم افغانستان ادامه داد: به منظور پاسخگویی به این تعامل مثبت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، آکادمی علوم افغانستان در نظر دارد حدود یک هزار جلد کتاب به زبان فارسی را که توسط نویسندگان افغانستانی به رشته تحریر درآمده است، به کتابخانه ملی ایران اهدا کند.

دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران به جایگاه کتاب در توسعه فرهنگی کشورها اشاره و اضافه کرد: تعداد قابل ملاحظه ای از کتاب‌های اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به دلیل فرهنگ و زبان مشترک دو کشور ایران و افغانستان به زبان فارسی است.

فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در این‌باره گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌های کشور افغانستان در سال‌های گذشته نیز انجام شده است؛ به طوری که در سال 1382 طی توافقات صورت گرفته 37 هزار جلد کتاب توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای تجهیز کتابخانه‌های کشور افغانستان به این کشور اهدا شد.

وی یادآور شد: همچنین در سال 82 در کنار اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای، فعالیت‌های دیگری از قبیل توانمندسازی کتابداران کشور افغانستان به همت این سازمان صورت گرفت.

محمدی اضافه کرد: با توجه به تعاملات فرهنگی مطلوب بین دو کشور ایران و افغانستان، فرآیند اهدای کتاب تداوم یافت و در روزهای گذشته 23  هزار جلد کتاب به آکادمی علوم افغانستان اهدا شد.

انتهای پیام/