به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان/به نقل از وب سایت اینسایدر، برند لوکس مد و زیبایی « لوئی ویتن » فرانسه اخیرا روسری با الهام گرفتن از چفیه (کوفیه) سنتی فلسطین رونمایی کرد که موجی از خشم در کشورهای عربی در انتقاد به این طرح بر انگیخت.

این شرکت روسری جدید خود را به قیمت هر قطعه 705 دلار ارائه داد و در وب سایت خود گفت که از چفیه کلاسیک الهام گرفته است و از پنبه، پشم و ابریشم بافته شده و نرم و سبک است.

یک حساب کاربری محبوب اینستاگرام به نام Diet Prada که به دنبال آشکار کردن بی نظمی در دنیای مد است، درباره این محصول نوشت: آن را با چندین تصویر از کوفیه سنتی مقایسه کرده و می‎گویم که موضع لوئی ویتن در مورد سیاست خنثی است ، اما آ‌ن‌ها هنوز هم یک کوفی تزئین شده با آرم خود را به ارزش 705 دلار می فروشند که یک مدل سرپوش سنتی عربی است که به نمادی از ملی گرایی فلسطین تبدیل شده است.

خالد بیضون، نویسنده، پژوهشگر و وکیل دادگستری این روسری را بی احترامی و استثمارگرانه توصیف کرد و این طرح را مورد انتقاد قرار داد و خطاب به ویرجیل ابلوح ، مدیر هنری این برند نوشت: بگذارید صریح بگویم، شرکت ها و طراحان حق دارند هر آنچه را که می خواهند در حدود قانونی و مشروع بسازند.

او افزود: من معمولاً طرفدار هنر و آزادی خواهم بود که به وجود می آید. اما این طرح خصوصاً اکنون، پس از 11 روز حمله، اشغالگری و شهادت 215 فلسطینی به وضوح بی احترامی به تعداد افراد بسیار زیادی است.

سازمان ملل تخمین زد که 58000 فلسطینی یک هفته پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی در ماه مه در غزه آواره و بی خانمان شدند. بیضون همچنین اشاره کرد که رنگ ارائه شده از سوی لویی ویتن می تواند راهی برای اشاره به پرچم رژیم صهیونیستی و موضع گیری سیاسی باشد.

این نویسنده عرب تاکید کرد که آبی و سفید یا یک انتخاب بی مزه است یا یک شکل سوء استفاده از تفسیر سیاسی منفی یا تلاشی فاجعه بار برای هجو سیاسی است.

davHBKtcW1Ae

 

XOzWGg7E85p4

انتهای پیام/