شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#ویروس کرونا#بازگشایی مدارس

فرمانده ستاد کرونا شهر تهران:

لزوم توجه به بازگشایی مدارس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی/ کودکان پخش کننده ویروس کرونا هستند/ ۷۷ درصد کودکان بستری شده به دلیل کرونا بیماری زمینه ای دارند

علیرضا زالی گفت: بازگشایی مدارس باید به گونه ای باشد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف لحاظ شود در بازگشایی مدارس تهران باید تردد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد زیرا وضعیت آن نگران کننده است.

لزوم توجه به بازگشایی مدارس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی/ کودکان پخش کننده ویروس کرونا هستند/ ۷۷ درصد کودکان بستری شده به دلیل کرونا بیماری زمینه ای دارند

به گزارش منیبان؛ مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت باحضور معاونان و مدیران کل وزارت آموزش وپرورش و بهداشت  صبح امروز دو شنبه ۲۴ خرداد برگزار شد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا شهر تهران در ادامه این نشست با تبریک روز دختر گفت: پویش سفیران سلامت با نگاه قدر شناسنانه در شان این جشنواره است.

او افزود: این پویش به شکل مناسب شکل گرفته است. باید برای این پویش دبیرخانه تشکیل شود. این جشنواره برای تحقق هر دانش آموز یک سفیر سلامت از اهمیت برخوردار است. دانش آموزان با قدرت نفوذ بالا در خانواده تا برخوردار هستند.

او افزود: کرونا به ما آموخت باید ظرفیت کشور را در زمینه سواد سلامت ارتقا دهیم.

زالی تاکید کرد: کرونا یک مشکل عالم گیر است و کرونا آسیب های بسیاری بر آموزش وارد کرد. بر اساس بررسی های سازمان جهانی بهداشت در پسا کرونا بسیاری از دانش آموزان به مدرسه باز نمی گردند. این ایام استرس، پرخاشگری ، غوطه ور شدن در فضای مجازی و کاهش انگیزه تحصیلی به دنبال داشته است در ۱۳۵ کشور مدارس به دلیل کرونا تعطیل شدند.

او خطاب به دولت آینده گفت: کرونا مطالبات به دنبال دارد  و کرونا آسیب‌های آموزشی را در کشور نمایان کرد که نیازمند بازنگری هستند.

زالی گفت: در برخی از استانها با کمبود معلم مواجه هستیم. در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آموزش و پرورش بیشترین میزان بازنشستگی معلمان را به دنبال دارد بدین معنا که با بحران‌ کمبود معلم‌ مواجه هستیم.

فرمانده ستاد کرونا شهر تهران ادامه داد: معدل بی سوادی مادران در تهران قبل از کرونا ۴درصد بود اما این آمارها در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نگران کننده است.

او درباره بازماندگی از تحصیل بیان کرد: بیش از ۹۷درصد‌کودکان به مدرسه می آیند اما در پایه متوسطه دوم ۸۰ درصد به مدرسه باز می گردند. این مساله به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده است با بررسی در بازار تهران در دوران کرونا شاده بودی که محصلان به کودکان کار تبدیل شده اند زیرا سفره خانواده بر اثر کرونا ‌‌و چالش های اقتصادی کوچک شده و این مسئله باید جزو‌ مطالبات از دولت آینده باشد.

او افزود: باید از کرونا درس گرفت. بچه ها کرونا را‌کمتر مبتلا می شوند و کمتر بر اثر کرونا درگیر می شوند.

زالی در پایان گفت: ۷۷ درصد کودکان بستری شده به دلیل کرونا بیماری زمینه ای دارند و‌ کودکان پخش کننده ویروس هستند بازگشایی مدارس باید به گونه ای باشد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف لحاظ شود در بازگشایی مدارس تهران باید تردد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد زیرا وضعیت آن نگران کننده است.