شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلب#رئیسی#یزد

حمایت روزنامه اصلاح‌طلب از سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی برجام

روزنامه آفتاب یزد نوشت: رئیسی دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضایی را برداشتند.

به گزارش مشرق، احزاب اصلاح طلب گفته‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنند. مشی همیشگی اصلاح‌طلبان اینگونه است که وقتی نتیجه ارزیابی‌هایشان از موقعیت خود در انتخابات، «شکست» است، به طور کامل وارد انتخابات نمی‌شوند و بهانه‌های این عدم حضور را هم معمولاً جور می‌کنند. در چنین فضای سردی که بر جبهه اصلاحات و به تبع آن، به پایگاه اجتماعی‌شان هم در کنار ناکارآمدی دولت روحانی سایه افکنده، حمایت تلویحی یک روزنامه اصلاح‌طلب از سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای جریان مقابل جالب توجه است.

روزنامه آفتاب یزد روز گذشته در صفحه اول خود گفت‌وگویی اختصاصی با «دکتر حسین میرمحمد صادقی، استاد حقوق جزا در دانشگاه شهید بهشتی» منتشر کرد که به طور کامل به تحسین عملکرد رئیسی در قوه قضائیه و نیز برخی اخلاق کاری او می‌پرداخت. در این گفت‌وگو با تیتر «آقای رئیسی دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضایی را برداشت» آمده: «آقای رئیسی اقدامات زیادی را در همین مدت دو سال در قوه قضائیه انجام دادند. اگر بخواهم به یکی از مهم‌ترین اقدامات ایشان اشاره کنم باید بگویم آقای رئیسی، دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضایی را برداشتند... آقای رئیسی در خوش‌بین‌کردن مردم نسبت به قوه قضائیه موفق عمل کردند. اکنون مردم به ویژه در حوزه‌های مهمی چون مبارزه با فساد به دستگاه قضایی امیدوار هستند.»

در بخش دیگری از این مصاحبه، اشاره به ویژگی‌های شخصیتی رئیسی جالب توجه است: «در مدتی که در قوه قضائیه بودم، ویژگی‌های شخصی آقای رئیسی توجه من را به خود جلب کرد. یکی از این خصایص برخورد بسیار خوب و تواضع ایشان است. علاوه بر تواضع و برخورد بسیار خوب، بارها مشاهده کردم که آقای رئیسی مشورت‌پذیر است و در توجه به نظرات سایرین اهتمام ویژه‌ای دارد. ایشان ممکن است بعضی از نظرات را هم قبول نداشته باشد، اما همه صحبت‌ها را می‌شنوند تا بتوانند از نظرات سایرین بهترین استفاده را ببرند... برخی از مسئولان چون خود را در جایگاه بالاتری می‌بینند، احساس می‌کنند برترین فکرها را دارند و نیازی به مشورت و هم‌فکری در خود احساس نمی‌کنند. »

روزنامه آفتاب یزد همزمان در سرمقاله دیروز خود مشی حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی سال‌های ۹۲ و ۹۶ را زیر سؤال برد. در سرمقاله این روزنامه با اشاره به عصبانیت حسن روحانی از نقد دولت در مناظرات انتخاباتی اخیر آمده است: «برخی سخنان در مناظرات هرچند می‌تواند ناصحیح باشد ولی آقای رئیس‌جمهور خیلی زود دچار فراموشی شده‌اند و به یاد نمی‌آورند که تخریب‌ها و اتهام‌افکنی‌ها در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بر علیه دستگاه‌های اجرایی از سوی چه فرد یا افرادی بود، هرچند اشکال بر آن هشت سال دولت مدعی عدالت وارد بوده است. آیا آقای روحانی واعظی دلسوز و آشنایی ندارند که متذکر شوند در سال ۹۶ چگونه رقیب اصلی خودشان را به انواع اتهامات می‌نواختند؟»

رسانه‌ها البته در بیان نظرات خود و حمایت یا نقد نامزدهای انتخاباتی و دولت‌ها آزاد هستند، اما تغییر مشی یک رسانه از حامی دولت به منتقد آن و یا حمایت یک رسانه سیاسی با خط مشی سیاسی معلوم از کاندیدای رقیب کمی جای شک و شبهه دارد. خصوصاً آنکه روزنامه آفتاب یزد از حامیان روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ بوده است و چرا آن زمان از مشی تبلیغاتی روحانی انتقاد نمی‌کرد و حتی او را مورد حمایت هم قرار می‌داد؟