شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت
انتخابات 1400| نان بعضی‌ها در این است که مردم وارد انتخابات نشوند / با حمله به دولت فقط مردم را ناامید می‌کنید / شرکت نکردن در انتخابات ظلم به مردم است
سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

انتخابات 1400| نان بعضی‌ها در این است که مردم وارد انتخابات نشوند / با حمله به دولت فقط مردم را ناامید می‌کنید / شرکت نکردن در انتخابات ظلم به مردم است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: نان بعضی‌ها هم در این است که مردم وارد انتخابات نشوند و به دنبال مشارکت حداقلی هستند در حالی که ما نیاز داریم مردم در انتخابات باشند.

اعتمادآنلاین| افضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند اگر کسی نتوانست همه چیز را به دست آورد، از به دست آوردن جزئی از کل نباید صرف نظر کند. من این را خطاب به کسانی می گویم که در انتخابات نمی خواهند شرکت کنند و معتقدند چون کاندیدای مورد نظر آن ها وجود ندارد پس کل انتخابات را ترک می کنند.

 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: من هم تأیید می کنم که کاندیداهای ایده آل ما در انتخابات حضور ندارند اما با شرکت نکردن در انتخابات هیچ اتفاقی نمی افتد و کسی هم که انتخاب می شود نمی گوید حالا که شما در انتخابات شرکت نکردید من از شما تشکر می کنم به هر حال رئیس جمهور با هر میزانی از مشارکت، انتخاب می شود. بنابراین من معتقدم کسی که توانایی مدیریت داشته و بهتر می تواند مشکلات را حل کند، رأی دهیم.

 

این فعال سیاسی با اشاره به برگزاری دو مناظره انتخابات خاطر نشان کرد: در این مناظره ها اصل موضوع گفته نمی شود و نامزدها درباره سایر مسائل دعوا می کنند. مثلا می گویند نرخ ارز 5 برابر شده است ولی نمی گویند چرا. سوال این است که آیا ارز به اندازه کافی وجود داشت که دولت بتواند آن را کنترل کند. دولت در شرایط بزرگترین جنگ اقتصادی بود اما داوطلبان به این مسائل توجه نکرده و مدام به دولت حمله می کنند.

 

وی ادامه داد:فردا که خود آن ها سرکار بیایند آیا می توانند ارز را به 5000 تومان برگردانند؟ پس آن ها نباید وعده ای دهند که قابل تحقق نباشد. البته به دولت انتقاد وارد است ولی این شرایط زمانی ایجاد شد که ترامپ به کشور فشار حداکثری وارد کرد و جنگ اقتصادی راه انداخت. در شرایط جنگ هم دولت نمی تواند مثل شرایط صلح عمل کند.

 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تأکید کرد: انتقاد غیرمنصفانه از دولت باعث می شود که مردم تهییج نشوند که در انتخابات شرکت کنند. البته نان بعضی ها هم در این است که مردم وارد انتخابات نشوند و به دنبال مشارکت حداقلی هستند در حالی که ما نیاز داریم مردم در انتخابات باشند. سوال من این است که با زدن دولت چه اتفاقی می افتد و چه به دست می آید؟ غیر از این است که مردم را ناامید کنیم؟ من معتقدم حتی انتقاد اگر با صداقت باشد، مردم را امیدوار می کند. من هم خودم به دولت انتقاد دارم ولی معتقدم انتقاد باید منصفانه باشد. اگر عیب دولت را می گوییم، خوبی های دولت را هم بگوییم و پس از انتقاد کردن راه حل هم بدهیم.

 

موسوی با بیان اینکه اصلاح طلبان و دلسوزان کشور باید وارد انتخابات شده و مردم را هم دعوت کنند، گفت: اگر نخبگان از انتخابات کنار بکشند، جامعه هم به حرکت درنمی آید. به هر حال ما در شرایطی هستیم که به مشارکت در انتخابات نیاز داریم و اگر خوب تر در بین کاندیدا نبود گزینه خوب را انتخاب کنیم تا بد یا بدتر سرکار نیاید.

 

وی تاکید کرد :من معتقدم شرکت نکردن در انتخابات ظلم به مردم است زیرا اگر گزینه بدتر انتخاب شد، فردا چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود؟ شرکت نکردن در انتخابات به نفع هیچ کس نیست. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: قدرت های جهانی به هر دلیلی ما با دشمنی دارند و اکنون مذاکرات برجام را طولانی کرده اند و منتظر انتخابات هستند تا اگر مشارکت کم باشد، فشار خود را بیشتر کنند بنابراین مشارکت در انتخابات به نفع همه مردم و کشور است تا بتوانیم امتیاز بیشتری به نفع مردم بگیریم و فشار بر کشور کمتر شود.