شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حوزه#ستاد انتخاباتی#رئیسی

دولت آینده به اقتصاد دریامحور و صنایع دریایی توجه ویژه‌ای داشته باشد


دولت آینده به اقتصاد دریامحور و صنایع دریایی توجه ویژه‌ای داشته باشد

دبیر کمیته بنادر و دریا نوردی ستاد انتخاباتی رئیسی گفت: بهره‌گیری از تخصص مدیران حوزه دریانوردی و کشتیرانی زمینه رشد اقتصادی کشور و همچنین توسعه اشتغالزایی بهینه را برای کشور به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی کمیته بنادر و دریانوردی ستاد مرکزی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز با حضور جمعی از متخصصین حوزه دریا و بندر و همچنین نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست جناب آقای آرامی دبیر کمیته بنادر و دریا نوردی ستاد انتخاباتی رئیسی، ضمن خیر مقدم به حاضرین سخنانی را پیرامون اهداف تشکیل این کمیته در راستای توسعه اقتصاد دریامحور بیان نموده و خواستار توجه و نگاه ویژه دولت آینده به توسعه صنعت بنادر و دریانوردی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه شد.

وی افزود: در نظر داریم کمیته‌ای دائمی پیرامون این حوزه در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم و صرفاً این موضوع خاص شعارهای زمان انتخابات نخواهد بود در صدد هستیم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود این صنعت، در مسیر توسعه اقتصادی کشور حرکت سازنده را داشته باشیم، زیرا توجه به این صنعت می‌تواند با بهره‌گیری از تخصص مدیران حوزه دریانوردی و کشتیرانی زمینه رشد اقتصادی کشور و همچنین توسعه اشتغالزایی بهینه را برای کشور به همراه داشته باشد.

نماینده هرمزگان در مجلس، در پایان تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود و سازنده مدیران متخصص برای ارائه طرح‌های سازنده در مجلس شورای اسلامی نیز استقبال خواهد شد و دعوت می‌کنیم برنامه‌های خود را برای تدوین یک برنامه جامع در حوزه اقتصاد دریامحور به دبیرخانه کمیته در مجلس ارائه نمایند.

در ادامه این نشست سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشتند، بحث ایجاد تحول در دولت آینده یکی از مباحثی است که می‌تواند پتانسیل ویژه‌ای در توسعه کشور داشته باشد، حوزه دریا و ظرفیت‌های آن می‌باشد ولی متاسفانه تاکنون از این پتانسیل‌ها بهره کافی برده نشده و همچنین ارائه برنامه‌های ویژه برای ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه معطل مانده است.

وی در ادامه افزود: هیچ‌گونه برنامه‌های سازنده در دولت فعلی برای استفاده از این ظرفیت‌ها وجود نداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت: برای خاتمه دادن به فرصت‌سوزی در حوزه دریا و بندر باید با دعوت از متخصصین و مدیران جامعه دریایی کمیته‌ای متشکل از نخبگان این حوزه تشکیل شود و بتوانند با ارائه و تدوین برنامه‌های سازنده برای توسعه این مسیر و همچنین اقتصاد دریا محور به کمک مجلس شورای اسلامی بیایند.

در ادامه جناب مجتبی توانگر دیگر نماینده مردم تهران پیرامون اقتصاد دریامحور و توجه به صنعت کشتیرانی اظهار داشت: نگاه ویژه دولت به این حوزه می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فضای مساعدی را برای جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد کشور به ارمغان آورد. هم‌چنین باید بتوانیم از اتکای به سایر ظرفیت‌ها بکاهیم که این امر با نگرش تخصصی جامعه مدیران دریایی محقق خواهد شد.

سخنران بعدی این همایش حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون برنامه‌های مجمع درخصوص حوزه اقتصاد دریامحور اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این حوزه در دستورکار مجمع می‌باشد و من از مدیران و متخصصین دریا و بندر می‌خواهم با ارائه برنامه‌های سازنده خود به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ما را در اجرای تدوین یک برنامه نظام‌مند و توسعه‌محور یاری نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رئیس‌جمهور در حل مشکلات کشور اشاره نمود که رئیس دولت باید با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود، راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشور ارائه دهد و از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری خواست که با توجه به رأی مردم اقبال خود را ارزیابی کنند و میدان را به دست کسانی بسپارند که از لحاظ توانایی و مدیریتی بتواند رأی مردم را داشته و از موازی‌کاری پرهیز کنند.

در پایان نیز چند نفر از مدیران حوزه صنعت دریایی و بندری نسبت به مشکلات موجود و عدم توجه به این صنعت از سوی دولت برنامه‌هایی را به منظور ارائه به ساختار دولت آینده بیان نمودند درخواست آنان از دولت آینده این بود که اگر توجه خود را معطوف به این حوزه نمایند، می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه موجود برای توسعه اقتصاد کشور استفاده بهینه داشته و آینده‌ای روشن را برای رقابت با سایر کشورهای منطقه برای ارائه بهتر خدمات به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام/