به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت که صبح امروز در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد با بیان اینکه احساس قرابت زیادی با سفیران سلامت داریم گفت: ما حدود 15 ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم کرونا بعد از مدتی به عنوان یک ویروس جدی خود را نشان داد و این باعث شد بسیاری از معادلات ما بهم بریزد.

در پساکرونا برای ساخت فضاهای سربسته تدبیری صورت گیرد

او با اشاره به اینکه بسیاری از ویروس‌ها فصلی هستند و تحت عوامل زیادی قرار می‌گیرند افزود: کرونا با آغاز گرما ازبین نرفت و فصل گرما در سال گذشته استان‌های جنوبی را بیشتر درگیر ویروس کرونا کرد لذا بیش از همیشه بحث تهویه موثر شد باید در آینده درس آموزه‌های این ویروس را جدی بگیریم حتی شاید برای ساخت فضاهای سربسته تدبیری صورت گیرد و موضوع تهویه جدی گرفته شود.

در بحث آمارها ما به صراحت آمارها را اعلام می‌کنیم

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: از 30 بهمن 98 کرونا وارد کشور شد به جرات می‌گویم یکی از شفاف ترین کشورها در مقایسه با کشورهای دنیا در بحث اطلاع رسانی، ایران است و به محض پیدا شدن این ویروس حتی با وجود اینکه 2 روز بعد از آن انتخابات بود، ما وجود این ویروس را اعلام کردیم، در بحث آمارها نیز ما به صراحت آمارها را اعلام می‌کنیم.

رئیسی تاکید کرد: در کشور ما مدارس اولین جا برای تعطیلی بود؛ باید یادمان باید در آموزش مجازی عمدتا بحث آموزش را داریم اما در آموزش حضوری، پرورش را در کنار آموزش خواهیم داشت لذا هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد در زمانی که مدارس به صورت مجازی برپا هستند، بخش پرورشی بسیار ضعیف می‌شود.

او اشاره کرد: تعطیل بودن آموزش حضوری برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان ابتدایی به حدی آسیب دارد که کرونا ندارد؛ آسیبی که ناشی از بسته بودن مدارس و آموزش غیرحضوری ایجاد می‌شود بیشتر از کروناست.

واکسیناسیون دانش‌‌آموزان و معلمان

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر واکسن در اختیار باشد می‌توان دانشجویان که بالای 18 سال هستند را واکسینه کرد اما برای دانش‌آموزان زیر 18 سال واکسن مورد تاییدی نداریم اما توانایی داریم از مردادماه معلمان را واکسینه کنیم این موضوع جز برنامه‌های اصلی ماست.

رئیسی افزود: از اواخر مردادماه می‌توانیم رانندگان سرویس مدارس را واکسینه کنیم اما تاکید دارم بحث استانداردها مهم است که باید به مدیران آموزش داده شود.

امتحانات با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد

او در ادامه افزود: باید از برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم تشکر کنم ما در اکثر استان‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها را بالای 90 درصد داشتیم این موضوع بدین معنی است که دانش‌آموز در یک ساعت امتحان راحت و آسوده آزمون می‌دهد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کیفیت آموزش آسیب ببیند افزود: آموزش و پرورش در تربیت بچه‌ها بسیار موثر است که در دوره کرونا این نقش بسیار دیده شد.

رئیسی تاکید کرد: برای افت تحصیلی دانش‌آموزان باید تدبیری شود تا از خسارات دانش‌آموزان از نرفتن به مدرسه جلوگیری شود.