شهر خبر

پس از تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی؛

بلینکن و لاپید پیرامون آتش بس غزه گفتگو کردند

 بلینکن و لاپید پیرامون آتش بس غزه گفتگو کردند

با روی کار آمدن کابینه جدید در رژیم صهیونیستی، معاون نخست وزیر این رژیم و وزیر امور خارجه آمریکا، درباره غزه و مسائل دیگر با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «یائیر لاپید» معاون نخست وزیر کابینه جدید اسرائیل و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، بر سر ادامه آتش بس در غزه با یکدیگر گفتگو کردند.

آنها همچنین درباره اهمیت عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و مسئله ایران نیز گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنیست رژیم صهیونیستی یکشنبه شب رای گیری درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

در همین راستا، «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» توانست رای اعتماد کنیست را کسب کند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود و بدین ترتیب بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال متوالی از قدرت کنار رفت.

طبق توافق کابینه ائتلافی جدید، قرار است بنت به مدت بیش از ۲ سال سمت نخست وزیری را برعهده بگیرد و پس از آن «یائیر لاپید» جایگزین وی شود.

این در حالی است که به گفته «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تکرار فرایند انتخابات در رژیم صهیونیستی، یک مسأله را ثابت می‌کند و آن عمق بحران سیاسی است که این رژیم با آن مواجه است. افزون بر این، صهیونیست‌ها امروز با بحران‌های امنیتی نیز مواجه هستند.

این مقام حماس همچنین با اشاره به کنار رفتن نتانیاهو از قدرت و نخست وزیری نفتالی بنت در رژیم صهیونیستی، یادآور شد: کابینه‌های مختلف در رژیم صهیونیستی ممکن است ظاهراً با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما در واقع، این تغییرات در اشغالگر بودن صهیونیست‌ها تغییری ایجاد نخواهد کرد.