شهر خبر

زاخارووا: قابل پیش‌بینی بودن روسیه طی سال‌های اخیر ثابت شده است


زاخارووا: قابل پیش‌بینی بودن روسیه طی سال‌های اخیر ثابت شده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه نشست سران گروه ۷ گفت: مسکو طی سال‌های اخیر باثبات و قابل پیش‌بینی بودن خود را نشان داده، در حالی‌که چنین چیزی را درباره کشورهای گروه ۷ نمی‌توان تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر بیانیه مشترک رهبران کشورهای عضو گروه 7 درباره این کشور، تأکید کرد که قابل پیش‌بینی بودن و ثبات روسیه طی سال‌های اخیر مورد تأیید قرار گرفته و این مسئله‌ای است که در خصوص اقدامات کشورهای گروه 7 نمی‌توان گفت.

در بخشی از بیانیه مشترک نشست سران گروه 7، روسیه به "برخوردهای بی‌ثبات کننده" متهم شده و یادآوری شده که کشورهای این گروه سعی دارند روابطی "باثبات و قابل پیش‌بینی" با مسکو برقرار کنند.

زاخارووا با یادآوری اینکه در موضع گیری رهبران گروه 7 یک جنبه جالب توجه وجود دارد و آن اینکه آنها پیش از این می‌گفتند که روسیه باید دارای رفتاری باثبات و قابل پیش‌بینی داشته باشد و اکنون این وظیفه دوطرفه و درباره روابط مشترک بیان شده، افزود: «ما باثبات بودن و قابل پیش‌بینی بودن خود را طی سال‌های گذشته نشان داده‌ایم، در حالی‌که چنین چیزی را درباره اقدامات کشورهای گروه 7 نمی‌توان گفت و اکنون آنها هستند که باید این مسئله را در خصوص برخوردهای خود ثابت کنند.»  

روز گذشته همچنین مشخص شد که "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران گروه 7 درباره اقدامات روسیه و چین که به عقیده آنها بی‌ثبات کننده است، گفتگو کردند.

مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا در تمامی جهت گیری‌ها با کشورهای غربی همکاری کنند، البته به این شرط که این روابط بر اساس اصل برابری، احترام متقابل و مطابق با منافع مشترک باشد.

انتهای پیام/