به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور، در نشست خبری خود گفت: در روزهای پایانی و رسیدن به روز موعود هستیم.

او افزود: ۶۷ هزار صندوق اخذ رای را برای ریاست جمهوری آماده کردیم و برای شوراها ۷۵ هزار صندوق آماده است. حدود ۱ و نیم میلیون نفر عوامل بازرسی و حفاظتی هستند، رای اولی های ما ۱ میلیون ۳۹۲ هزار و صد و چهل و هشت نفر هستند.

عرف تصریح کرد: واکسیناسیون عوامل انتخابات به تعداد ۵۵۰۰ نفر در دوز اول انجام شد. در خصوص واکسیناسیون کارگزاران هم قرار بود این هفته واکسن ایرانی تزریق شود و به ما قول داده اند امروز مجوز آن صادر شود.

او افزود: با همکاری وزارت خارجه امور شرایط برای رای گیری هموطنان در خارج از کشور هم انجام شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اسامی نهایی شوراها اعلام شده است و در مرحله تبلیغات هستند و دستور العمل های بهداشتی هم ابلاغ شده که تا ۲۶ خرداد ماه تبلیغات انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نگرانی از بابت رعایت پروتکل ها داریم و تذکر های لازم به ستادهای نامزدها داده شده است، اظهار کرد: تعرفه های لازم برای دور دوم انتخابات چاپ شده است و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت، آمادگی برگزاری دور دوم در جمعه بعد از ۲۸ خرداد را داریم.

عرف در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با تمهیدات بهداشتی در روز انتخابات گفت: شعب از قبل ضد عفونی می شود و استفاده از ماسک الزامی است.

او افزود: ساعت رای گیری را ۷ صبح قرار دادیم و زمان را افزایش دادیم، علاوه بر این مردم می توانند از طریق سامانه نزدیک ترین شعب رای گیری را پیدا کنند.