بایدن روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس گروه هفت بار دیگر ادعا‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کرد.

بر این اساس، بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره روبط آمریکا و روسیه و اظهارات ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره کاهش سطح روابط مسکو و واشنگتن گفت: فکر می‌کنم که وی به درستی می‌گوید که این روابط در سطح پایینی قرار دارد. سطح این روابط به چگونگی اقدام روسیه در زمینه رعایت هنجار‌های بین المللی ارتباط دارد. وقتی که نامزد ریاست جمهوری بودم و زمانی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم به او گفتم که مشخص خواهم کرد که آیا وی مشغول تلاش برای مداخله در انتخابات ما هست یا نه.

وی افزود: من تاکید کردم بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد که آیا وی در نقض امنیت سایبری و دیگر موارد نقش داشته است و اگر این موارد اثبات شوند به آن واکنش نشان خواهم داد. من بررسی کردم و همه اطلاعات را کنترل کردم. وی در این فعالیت‌ها نقش داشت.

جو بایدن درباره برگزاری نشست خبری مشترک با پوتین افزود: منظورم این نیست که مطبوعات نباید چیزی بدانند، اما کنفرانس خبری که مسابقه نیست تا جلوی دوربین کدام طرف می‌تواند طرف مقابل را شرمسار کند؟ من به صراحت موضع خود را اعلام می‌کنم و می‌گویم تحت چه شرایطی به روابط بهتر با روسیه خواهیم رسید.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: نکته اول این است که ما به دنبال مناقشه نیستیم. ما به دنبال حل و فصل اقداماتی هستیم که از نظر ما با هنجار‌های بین المللی مطابقت ندارد. نکته دوم این است که هر جا بتوانیم با یکدیگر کار کنیم این کار را خواهیم کرد. حتی صحبت از احتمال همکاری در بخش تغییرات اقلیمی مطرح است. بهترین راه برای حل و فصل مسائل این است که او و من دیدار و گفتگو کنیم. می‌دانم که شما تردید ندارید که من به صراحت با او درباره نگرانی‌هایمان صحبت خواهم کرد. من دیدگاه‌های خود را به صراحت به او خواهم گفت. ولی قصد ندارم توجهات به مسائل حاشیه‌ای منحرف شوند مثل اینکه آیا (دو طرف) دست دادند یا اینکه چه کسی بیشتر صحبت کرد؟ وی (پوتین) می‌تواند در نشست خبری خودش توضیح بدهد که دیدار با من چگونه دیداری بود و من هم خواهم گفت که دیدار من با پوتین چگونه بود.