شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#جدید#قبال#وزیر خارجه#مقامات

واکنش محتاطانه قاهره به رویکرد جدید ترکیه در قبال مصر


واکنش محتاطانه قاهره به رویکرد جدید ترکیه در قبال مصر

وزیر خارجه مصر درباره اقدامات و اظهارات مقامات ترکیه برای بهبود روابط با قاهره گفت: روند جاری را بررسی کرده و اگر این روند به نفع مصر باشد٬ روابط دوجانبه میان دو کشور پیشرفت کرده و تقویت خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که روابط دوجانبه آنکارا-قاهره در یک چارچوب مشخص و به صورت گام به گام پیشرفت می‌کند.

شکری درباره اظهارات اخیر مولود چاووش‌اوغلو٬ وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر تعیین سفیران دو کشور٬ اعلام کرد که تمایل ترکیه برای بهبود روابط با مصر قابل تقدیر است.

وی افزود: روند جاری را بررسی کرده و اگر این روند به نفع مصر باشد٬ روابط دوجانبه میان دو کشور پیشرفت کرده و تقویت خواهد شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تاریح 9 ژوئن در شبکه « تی‌آر‌تی خبر» درباره مذاکرات ترکیه و مصر ضمن اشاره به گفتگوی وزرای خارجه دو کشور و تعیین سفرا٬ اعلام کرد که تلاش‌ها برای بهبود روابط میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

چاووش‌اوغلو همچنین ضمن اشاره به تحولات لیبی و فلسطین٬ تاکید کرد که در صورت عادی سازی روابط میان دو کشور٬ با مصر همکاری خواهیم کرد. برای اینکه کشورهای زیادی به این همکاری نیاز دارند.

 

انتهای پیام/