شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل#خاورمیانه

روسیه و سازمان ملل خواستار تشکیل اجلاس چهارجانبه خاورمیانه شدند!

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و ثور ونلسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشست چهار جانبه میانجی های بین المللی در مورد وضعیت خاورمیانه و فلسطین شدند.

روسیه و سازمان ملل خواستار تشکیل اجلاس چهارجانبه خاورمیانه شدند!

به گزارش منیبان؛ در این نشست که روز یکشنبه در مسکو برگزار شد دو طرف تلاش های سازمان ملل و مصر به همراه مسکو را برای پایان دادن به درگیری نظامی بین غزه و اسرائیل را با اهمیت خواندند و  به منظور تشدید همکاری ها خواستار تشکیل جلسه چهارجانبه در سطح وزیران و همچنین گسترش هماهنگی آن با بازیگران منطقه ای شدند.

طرف روسی گفت:  اجلاس "چهار جانبه" میانجی های بین المللی خاورمیانه، متشکل از روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا، در این تلاش ها بسیار مهم است.

همچنین جلسه ای جداگانه بین ولادیمیر صفرونکوف، نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه، با ونسلند برگزار شد. وزارت خارجه روسیه گفت: "مجموعه ای از اقدامات عملی در راستای تقویت آتش بس در اطراف نوار غزه، ارائه کمک های بشردوستانه به مردم غیرنظامی و بازگرداندن زیرساخت های غیرنظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. "

نمایندگان روسیه و سازمان ملل در مذاکرات، توجه ویژه ای برای برقراری گفت و گو بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها با محوریت اصل "دو کشور" که بر اساس تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در صلح و امنیت با هم همزیستی دارند ،تاکید کردند.