به گزارش برنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در جلسه امروز (یکشنبه) رای اعتماد کنست به کابینه نفتالی بنت نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما سرسختانه با ایران مبارزه کردیم تا مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شویم.

وی ادعا کرد که قدرت و قاطعیت ما جهت مقابله با ایران بود که به دولت قبلی آمریکا انگیزه داد تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

نتانیاهو خاطرنشان کرد، معادله زمین مقابل صلح را به معادله صلح مقابل صلح تغییر دادیم و با چهار کشور عربی روابط عادی برقرار کردیم.

نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی گفت که ایرانی ها از روی کار آمدن کابینه ای ضعیف و ناتوان در اسرائیل خوشحال خواهند شد و جشن خواهند گرفت.

نتانیاهو کمی پیش از آغاز جلسه رای اعتماد کنست به کابینه جدید به ریاست نفتالی بنت گفت: کابینه ای که در برابر جامعه جهانی در مسائلی که برای موجودیت ما مهم است، نایستد؛ لیاقت زمامداری اسرائیل را حتی برای یک روز ندارد. کابینه آینده همین نوع کابینه خواهد بود.

نتانیاهو افزود: هیچ تعجبی ندارد که آنها (ایرانی ها) امروز جشن می گیرند.

نتانیاهو با تکرار ادعای بی اساس خود مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ساخت بمب هسته ای، گفت: اگر تلاش های ما نبود، امروز ایران سلاح هسته ای داشت و می توانست با آن ما را نابود کند.

نتانیاهو برای اولین بار علناً به اجرای اقدامات تروریستی در داخل ایران اذعان کرد و مدعی شد: ما عملیات بسیار جسورانه ای را در عمق خاک دشمن (ایران) انجام دادیم که این عملیات به تهران رسید. چیزهایی هست که در تصور نمی گنجد.

وی افزود: اگر واشنگتن به توافقنامه هسته ای برگردد، کابینه آتی (اسرائیل) نخواهد توانست تصمیمی برای اجرای عملیات در داخل ایران بگیرد.

نتانیاهو در ادامه گفت: برای اسرائیل دستاوردهای بی سابقه‌ای همانند مقابله با کرونا و حرکت به سوی اقتصاد آزاد بدست آوردیم.
وی افزود: من اینجا به عنوان نماینده یک میلیون اسرائیلی هستم و به خاطر آنها به ماموریت بزرگ که تضمین موجودیت و امنیت اسرائیل است ادامه می‌دهم. به سرعت کابینه چپ گراها را سرنگون خواهیم کرد.

نتانیاهو گفت: نخست وزیر اسرائیل باید قادر به نه گفتن به رئیس جمهور آمریکا بوده و از آن، با پشتیبانی گسترده در کنگره و افکار عمومی آمریکا حمایت کند. من این را در سال 2015 انجام دادم. چه کسی الان این را انجام می‌دهد؟ لاپید که به سخنرانی من در کنگره حمله کرد؟ آنها نمی‌توانند در مقابل آمریکا بایستند.
وی افزود: بنت جایگاه بین‌المللی نداشته و فاقد اعتبار و دانشی است که به وی اجازه دهد تا با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کند.

نتانیاهو گفت: من به وزیر دفاع آمریکا گفتم حتی اگر مجبور باشم که میان تنش با آمریکا و حذف تهدید ایران یکی را انتخاب کنم، من آخری را انتخاب می‌کنم اما بنت نمی ‎تواند با برجام مخالفت کند.
نتانیاهو که از 12 سال پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، «ایران» را اولین مشکل اسرائیل خواند و افزود: دومین مشکل ما «جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین که موجودیت اسرائیل را تهدید می کند»، است.