شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتومبیل

سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو/ نکات و ترفند‌هایی در مورد AC اتومبیل

در این گزارش در مورد نکات و ترفند‌هایی صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند حداکثر بازدهی را از سیستم تهویه ماشین خود بگیرید.

سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو/ نکات و ترفند‌هایی در مورد AC اتومبیل

به گزارش منیبان، کولر اتومبیل (AC) مفیدترین اختراعی است که تاکنون در فضای خودرو انجام شده است. بیشتر شهر‌ها در جهان، در تابستان‌ها گرمای زیادی را تجربه می‌کنند و کولر اتومبیل واقعا ضروری هستند، اما چگونه می توان حداکثر خنک کننده را از AC اتومبیل خود دریافت کنیم؟

در این گزارش ما در مورد نکات و ترفند‌هایی صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند حداکثر بازدهی را از سیستم تهویه مطبوع ماشین بگیرید. بیشتر خوانندگان فکر می کنند خنک کننده AC فقط به سرویس یا نگهداری تجهیزات و قطعات نیاز دارد، اما اینطور نیست! میزان خنک سازی انجام شده توسط AC اتومبیل به کارهای زیادی بستگی دارد که در زندگی روزمره در ماشین رعایت می‌کنید!

چگونه می‌توانیم AC اتومبیل خود را سردتر کنیم؟

برای بهبود سیستم خنک کننده خودرو شما فقط باید چند مرحله را دنبال و از AC ماشین خود به روش مناسب و کارآمد استفاده کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که قدرت خنک کننده AC اتومبیل به آن‌ها بستگی دارد.از مکانی که ماشین خود را پارک می‌کنید تا سطحی که اجزا در آن نگهداری می‌شود، همه روی خنک کننده AC خودرو تأثیر می‌گذارند.

بدون ورود به قسمت فنی، اجازه دهید ابتدا نگاهی به عادات روزانه بیندازیم که می‌تواند به شما کمک کند از AC اتومبیل خود بیشترین هوای سرد را دریافت کنید. 

اتومبیل خود را در سایه پارک کنید: این بهترین روش برای خنک نگه داشتن ماشین در روز‌های تابستان است. اگر اتومبیل خود را در سایه پارک کنید، دیگر هرگز نگران گرم شدن آفتاب در اتومبیل خود نخواهید بود! اگر نور خورشید ماشین شما را گرم می‌کند، باید قبل از سوار شدن یا شروع به رانندگی صبر کنید تا خنک شود.

این کار در نهایت باعث اتلاف وقت شما خواهد شد! پارک در سایه هم باعث می شود فضای خودرو بیش از حد گرم نشود و هم خودرو را در برابر نور خورشید محافظت می کند. آفتاب‌ در طولانی مدت اثرات منفی روی رنگ اتومبیل می گذارد و می‌توانید با ه پارک کردن ماشین در سایه از آسیب به خودرو جلوگیری کنید.

پنجره‌ها را پایین بیاورید: در صورتی که قادر به یافتن نقطه‌ای در سایه نباشید، می‌توانید پنجره‌ها را کاملاً باز بگذارید تا هوای تازه در داخل خودرو به گردش در بیاید. این به کاهش اثر گرما کمک می‌کند که در غیر این صورت ماشین شما دیرتر خنک می شود، همچنین می‌توانید سایه بان‌هایی را بخرید و از ورود نور خورشید به داخل خودرو جلوگیری کنید.

سریعترین راه برای خنک کردن ماشین داغ چیست؟ | نکات و ترفندهای AC اتومبیل

هوا را تهویه کنید: اگر همه موارد بالا برای شما امکان پذیر نبود، مطمئناً این یکی جواب می‌دهد. قبل از اینکه ماشین خود را قبل از مدت طولانی زیر آفتاب پارک کنید، می‌توانید کابین اتومبیل خود را به درستی تهویه کنید. هوای گرم که در خودرو جمع شده است باید قبل از شروع دوباره رانندگی از بین برود. اگر از این یکی بگذرید، مطمئناً قبل از اینکه در داخل خودرو راحت باشید با مشکل روبرو خواهید شد.

سریعترین راه برای خنک کردن ماشین داغ چیست؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. فقط همان کاری را که در آخرین مرحله بالا به شما گفتیم انجام دهید. تهویه ماشین می‌تواند باعث خنک شدن موثر ماشین شود. 2 پنجره ماشین را پایین بیاورید تا هوا به جریان در آید، همچنین می‌توانید شیشه‌های عقب را به پایین بچرخانید و اجازه دهید هوای گرم خارج شود.

سریعترین راه برای خنک کردن ماشین داغ چیست؟ | نکات و ترفندهای AC اتومبیل

ثابت شده است که سانروف یک مزیت جدید در خودرو است، زیرا هوای گرم را بهتر خارج می کند. در صورت مجهز بودن خودرو به سانروف، فقط آن را باز کنید و هوای گرم به طور خودکار خارج می‌شود.