شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#انتخابات#رئیس جمهور

همتی: وضع بازار بورس را یک ماهه خوب می‌کنم

همتی نمایه

نامزد انتخابات ریاست‌جموری گفت:در صورتی که رئیس جمهور شوم وضع بازار بورس را در یک ماه بعد از آن، خوب خواهم کرد و برای آن برنامه دارم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات میزان تورم را در سال اول چقدر کاهش خواهید داد گفت: نرخ تورم در کشور ما به دو عامل جدی وابسته است، نخست ساختار اقتصادی ما تورم زا است و باید اصلاح شود و راه حل آن نیز مشخصا به رابطه سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی و مشکل کسری بودجه و رابطه دولت با بانک مرکزی مربوط می‌شود.

همتی عامل دیگر تورم را موضوع تحریم دانست و گفت: در صورت پیروزی در انتخابات یکی از الویت‌های دولت او تلاس برای برداشته شدن تحریم‌ها خواهد بود تا مسیر تورم تغییر کند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما اینست که دامنه تورم در ۴ سال آینده در کشور ما بین ۸ الی ۱۲ درصد باشد.

همتی همچنین گفت: قول می‌دهم در صورت پیروزی در انتخابات استقلال بانک مرکزی را به رسمیت خواهم شناخت.

وی یکی از دلایل گرانی و گرانفروشی‌های غیر معقول در کشور را توزیع نادرست عنوان کرد و گفت: اگر ما بتوانیم مشکل توزیع را حل کنیم موضوع گرانفروشی حل خواهد شد.

همتی در بیان راهکارها و میزان کاهش نرخ بیکاری در دولت او در صورت پیروزی در انتخابات گفت: ما باید تولید پایدار و رشد اقتصادی ایجاد کنیم و با فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه خدمات گردشگری بتوانیم بخشی زا نرخ بیکاری کشور را از این طریق حل کنیم.

وی ادامه داد: استارت آپ‌ها و فین تِک‌ها می‌توانند هجم عظیمی از اشتغال در کشور ایجاد کنند و تمرکز من در دولت آینده در صورت پیروزی بیشتر بر روی این گروه خواهد بود.

همتی گفت: علت اصلی گرانی مسکن بالا رفتن قیمت زمین است که دولت می‌تواند از اراضی تحت اختیاری که دارد و با کمک سازندگان بخش خصوصی کمک کند تا قیمت مسکن کاهش یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورتی که رئیس جمهور شوم وضع بازار بورس را در یک ماه بعد از آن خوب خواهم کرد و برای آن برنامه دارم.

منبع: مهر