شهر خبر

وعده‌های «همتی» از توسعه راه‌آهن تا افزایش زمینه تفریح جوانان!

همتی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسعه راه‌آهن در خراسان‌جنوبی و اتصال آن به راه آهن مشهد - چابهار برای توسعه صادرات را از مواردی ذکر کرد که باید ارتقای آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی عصر امروز در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشورمان حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر نگاه سیاسی به‌خصوص در استان‌ها سبب شده که ما نتوانیم از پتانسیل‌های استان‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید یک ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی هر منطقه برقرار کنیم، بیان داشت: برای رهایی از این مشکل باید همانند تمام دنیا، سیاست را در خدمت اقتصاد قرار دهیم تا هر تصمیمی که می‌گیریم نفعش برای مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وجود مشکلات جدی در استان‌های مرزی کشور اشاره و مطرح کرد: هر چه قدر از مرکز کشور دور می‌شویم میزان توسعه‌یافتگی کاهش پیدا می‌کند که باید این موضوع به‌شدت مورد توجه قرار گیرد.

نسخه‌ای برای توسعه استان‌های کمتر توسعه‌یافته

همتی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های هر استان در جذب گردشگر و توریست تأکید کرد و بیان داشت: می‌توان از این نسخه برای توسعه استان‌های کمتر توسعه‌یافته بهره بگیریم.

وی موضوع بیکاری و معیشت را مورد نقد قرار داد و افزود: سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود لذا باید سعی کنیم با توانمندسازی اقشار محروم و پایین جامعه، اصلاح دستمزدها و در اختیار گذاشتن کارت‌های اعتباری قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید در زمینه محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی و فرآوری و بسته‌بندی این محصولات برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی کرد، گفت: توسعه زیرساخت‌های مرزی استان در مرز مشترک با افغانستان از مهم‌ترین مواردی است که باید در ارتقاء بخش‌های مختلف خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

وعده‌های «همتی» به مردم!

همتی توسعه راه‌آهن در خراسان‌جنوبی و اتصال آن به راه آهن مشهد - چابهار برای توسعه صادرات، انتقال آب از دریای عمان به استان، استفاده از شرایط آفتابی استان جهت بهره‌گیری از ظرفیت سلول‌های خورشیدی را از دیگر مواردی ذکر کرد که باید در ارتقاء بخش‌های مختلف خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزایش زمینه تفریح جوانان در شهرهای کوچک و توجه به هویت مستقل زنان در فعالیت‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های مد نظر خود در تشکیل دولت آینده عنوان کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بخش روستایی و کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های توانمندسازی استان‌ها رسیدگی به بخش کشاورزی روستاها است و سعی ما بر این است که شرایط سخت روستاها را بهبود بخشیم و آن‌ها را در تولید یاری کنیم.

راه توسعه استان‌ها از نظر «همتی»

همتی به موضوع کرونا و واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: امیدوارم در صورت انتخاب من از سوی ملت به‌عنوان رئیس جمهور در اولین فرصت واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام برسانیم!

وی یکی از راه‌های توسعه استان‌ها را برگزاری جلسات در خود استان ذکر کرد و توضیح داد: در دولتی که تشکیل دهم سعی بر این است تا هر سه ماه یک بار جلسه با نخبگان هر استان، جوان‌ها و کسانی که در روند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تعیین‌کننده هستند داشته باشیم تا روند توسعه استان‌ها سرعت گیرد.

منبع: فارس