شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#تیم ملی

مرتضی فنونی زاده در گفت‌وگو با خبرورزشی:

«احمد راضی» را به دستور علی پروین تا دستشویی تعقیب کردم!/ علی پروین به وعده‌اش عمل نکرد

مدافع اسبق تیم ملی و پرسپولیس به وعده علی پروین در یک دیدار ملی اشاره کرد و گفت: من کاری که علی آقا خواسته بود انجام داده اما او ...

«احمد راضی» را به دستور علی پروین تا دستشویی تعقیب کردم!/ علی پروین به وعده‌اش عمل نکرد

خبر ورزشی - مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق تیم ملی در خصوص بازی با عراق و یادآوری خاطره رقابت‌های جام صلح و دوستی در سال ۱۳۶۸ به خبرورزشی گفت: خدا وکیلی عراق آن زمان تیم بسیار خوبی داشت. جنگ تمام شده بود و برای اولین بار مقابل عراق صف‌آرایی می‌کردیم. هر دو تیم استرس زیادی داشتیم چرا که تحت هیچ شرایطی نباید این بازی را می باختیم.

وی افزود: عراق یک مهاجم بی نظیر داشت به نام احمد راضی که درست مثل فرشاد پیوس فوتبال بازی می‌کرد و سخت می‌شد او را مهار کرد. علی پروین به من گفت اگر بتوانی کاری کنی که احمد راضی نتواند گل بزند صد دلار به تو می‌دهم. من مامور مهار او شده بودم و یادم می‌آید بین دو نیمه وقتی کاپیتان عراق داشت از زمین خارج می‌شد حتی تا دستشویی او را تعقیب کردم. استاد ناصر ابراهیمی پرسید مرتضی کجا می‌روی رختکن ما این طرف است من هم به او گفتم به علی آقا قول داده‌ام احمد راضی هر جا برود او را تعقیب کنم.

مدافع تیم ملی در دهه ۶۰ ادامه داد: بازی بدون گل تمام شد و من مهاجم عراق را مهار کرده بودم. وقتی به رختکن رفتیم به آقای پروین گفتم: «علی آقا ۱۰۰ دلاری را بده» 

فنونی زاده در پاسخ به این سئوال که آیا علی پروین ۱۰۰ دلار را در نهایت به او داده است یا خیر به خبرورزشی گفت: اگر شما آن ۱۰۰ دلاری علی پروین را دیدید من هم دیدم.

وی ادامه داد: چند وقت پیش هم شنیدم که احمد راضی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفته است؛ خدا بیامرزدش. عجب بازیکنی بود او مرا همیشه یاد سبک بازی فرشاد پیوس و کریم باوی می‌انداخت.

مدافع پیشین پرسپولیس در خصوص رویارویی پرسپولیس با استقلال در جام حذفی نیز گفت: واقعا حیف شد سرخابی‌ها در این مرحله به مصاف هم می روند. من دوست داشتم این بازی در فینال برگزار می‌شد. با این وجود حالا مشخص می شود که به قول معروف استقلال چند مرده حلاج است. فرهاد مجیدی که من برایش احترام زیادی قائل هستم می گوید این تیم را دلال‌ها بسته‌اند اما این حرف‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای ناکامی استقلال باشد چرا که او می‌توانست در تعطیلات نیم فصل ۵ بازیکن جابه‌جا کند اما این کار را انجام نداد. روی هم رفته من حتم دارم پرسپولیس این بار نیز استقلال را شکست می‌دهد.