به گزارش برنا؛  آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه نشست با تشکل‌های جهادی، طلاب و بسیج بانوان با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم دنیای امروز بحث زن و خانواده است، گفت: معتقدیم الگویی که در اسلام به بحث زن و خانواده می‌پردازد، در تمام جهان قابل پیاده سازی است.

او افزود: نگاه اسلام به زن مانند مرد بوده و یک نگاه جامع است و هیچ تفاوتی این دو با یکدیگر ندارند، همه را باید با هم ببینیم و قوانین برای همه یکسان است، آنچه که امروز در دنیا در خصوص خانواده و زن وجود دارد، نشات گرفته از دیدگاه‌های غلط است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ۲ میلیون دختر و پسر در جامعه داریم که از سن ازدواج عبور کردند و ۱۲ میلیون جوان در کشور نیز وجود دارند که آماده ازدواج هستند اما نمی توانند کارهای خود را در این رابطه پیش ببرند که این عقب ماندگی مصیبت بزرگی است، ازدواج برای تامین نیازها و رشد انسانی است.

او افزود: باید دولتمردان و مجلس ما بگویند که برای ارتقاء وضعیت و پیشرفت این ۱۲ میلیون جمعیت جوان کشور که آماده ازدواج هستند، چه کردند؟ چه اقدامات رفاهی و آسایشی صورت گرفته تا یک جوان بتواند به راحتی و بدون دغدغه به زندگی مشترک برسند؟ 

آیت الله اعرافی با اشاره به صحبت‌های مناظرات انتخاباتی علیه جامعه روحانیت، بیان داشت: امیدوارم همه مسئولان فراتر از بحث‌های جنجالی و حاشیه ای بچگانه به بحث های اصلی مردم بپردازند، باید عاشقانه برای مردم کار کنند.

او افزود: روحانیت خود را خادم و حامی مردم میداند و با شنیدن طعنه های سخیف و بچگانه از هدف خود عقب نخواهد ایستاد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: همه ما با روح جهادی اجتهادی و مردم گرا باید به پای صندوق‌های رای بیاییم و در صحنه حضور داشته باشیم.