شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#دربی#سود

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرورزشی:

این استقلال از پرسپولیس بهتر است/ همه چیز در دربی حذفی به سود آبی‌هاست/ امیدوارم تماشاگران هم باشند

پیشکسوت استقلال گفت: قطعاً اگر دربی با حضور تماشاگران برگزار شود جذابیت‌هایش بیشتر خواهد شد.

این استقلال از پرسپولیس بهتر است/ همه چیز در دربی حذفی به سود آبی‌هاست/ امیدوارم تماشاگران هم باشند

خبرورزشی - قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی با تقابل پرسپولیس و استقلال و برگزاری یک دربی دیگر همراه شد. صادق ورمزیار از پیشکسوتان «دربی باز» استقلال در گفتگو با خبر ورزشی درباره دربی پیش رو صحبت‌هایی کرده است که در زیر می‌خوانید.

قرعه کشی جام حذفی برگزار شد و پس از دربی نیمه نهایی فصل پیش بار دیگر استقلال و پرسپولیس در این رقابت‌ها باید به مصاف هم بروند. تعدد بازی‌های این دو تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

 این خیلی خوب است که دربی‌ها بیشتر باشد. چون استقلال و پرسپولیس هرچه بیشتر با هم بازی کنند استرس این دیدار کمتر و بار فنی مسابقات بیشتر می شود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

شما ببینید وقتی بازیکن می‌ترسد ببازد و تا ۶ ماه بعد زیر فشار هواداران حریف و خودی برود از این رو راحت بازی نمی‌کند. ولی وقتی بدانید تا دو ماه یا یک ماه بعد دوباره فرصت جبران و تلافی دارید این بر بار فنی و کیفی دربی اضافه می‌کند. فوتبالیست شجاعانه‌تر به میدان می‌رود و ترس و احتیاط کمتر می‌شود. وقتی دربی به دو بازی در لیگ محدود شود هواداران هم شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

چطور؟

اگر آبی‌ها برنده باشند قرمزها باید ۶ ماه منتظر تلافی بمانند و اگر قرمزها برنده باشند آبی‌ها این شرایط را تحمل می‌کنند. فرقی نمی‌کند! در کل تعداد بیشتر دربی قطعاً به سود هر دو تیم است.

استقلال شرایط بهتری برای دربی پیش رو دارد یا پرسپولیس؟

قطعاً استقلال! چون پرسپولیس تعداد زیادی از بازیکنانش را به اردوی تیم ملی فرستاده ولی استقلال فقط قایدی و غلامی را در اختیار ندارد. از این رو تمرینات گروهی بهتری برگزار کرده و هماهنگ‌تر است. از طرفی بازیکنانش خسته نیستند و مصدوم‌ها هم می‌رسند. اینا همه به سود استقلال است.

فکر می‌کنید تماشاگران تا دربی به استادیوم راه داده شوند؟

قطعا حضور تماشاگران فشار و استرس بازیکنان را افزایش می‌دهد ولی بی شک روی جذابیت دربی تاثیر مستقیم خواهد داشت. در کل امیدوارم استقلالی‌ها در فرصت باقی مانده تا دربی از فضای التهاب و جنجال درون تیمشان بکاهند و کادر مدیریتی هم مشکلات این چنینی را از هیئت مدیره باشگاه دور کند.