شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره

پاسخ دانیال‌زاده به اظهارات همتی در مناظره سوم

کدخبر: 418898
اقتصادنیوز: دیروز در جریان سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، عبدالناصر همتی فهرستی از 11 ابربدهکار بانکی را در اختیار ابراهیم رئیسی قرار داد تا این نامزد انتخاباتی این فهرست را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ساعتی پس از این مناظره باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار تصویری از یک نوشته مدعی شد که همتی نام این 11 نفر را به عنوان ابربدهکار بانکی در اختیاری سیدابراهیم رئیسی قرار داده است. اقتصادنیوز نیز این خبر را به نقل از این رسانه اصولگرا منتشر کرد. پس از انتشار این خبر رسول دانیال‌زاده از فعالان صنعت فولاد که نام او در صدر فهرست ابربدهکاران بانکی قرار گرفته بود، جوابیه‌ای را در اختیار ما قرار داد. در بخشی از این پاسخ‌نامه آمده است: «اینجانب رسول دانیال زاده یکی از ...تولیدکنندگان و کارآفرینانی هستم که بزرگترین کارخانجات تولیدی را در صنعت فولادکشور و در بخش خصوصی ایجاد کرده‌ام و قریب به 5000 نفر به طور مستقیم و 20000 نفر به صورت غیر مستقیم به فضل خدای بزرگ از محل همین کارخانجات ارتزاق می‌نمایند . صنعت فولادی که یکی از صنایع مادر و تامین کننده صدها و بلکه هزاران بنگاه کوچک و بزرگ در کشور بوده و تا سال‌های سال نقطه اتکایی امن برای اقتصاد کلان کشور است . برای راه اندازی این مجموعه همه سرمایه شخصی و خانوادگی خود را در قالب این کارخانجات معظم در خاک این سرزمین بنا نمودم تا اینکه گردباد و سونامی اقتصادی سال 1387 همه بنگاه‌های تولیدی در سراسر جهان را به چالشی مرگبار کشید . بسیاری از صنایع در دنیا و از جمله ایران نابود شدند و خیل عظیمی از کارگران آنها بیکار شدند . مجموعه تحت مدیریت اینجانب نیز از رهگذر همین سو نامی بالغ بر 600 میلیارد تومان ضرر و زیان متحمل شد . در این این حالت دو راه پیش رو داشتم یکی تعطیلی کارخانجات و دوم ادامه فعالیت . می‌توانستم همچون تعداد زیادی از تولیدکنندگان دست از کار بکشم ولی راه دوم را برگزیدم.»

دانیال زاده

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «در این مقطع و برای جبران این ضرر بزرگ چاره‌ای جز استقراض از سیستم بانکی باقی نبود و پس از سه سال دوندگی نهایتاً در سال 1391 مبلغ 519 میلیارد تومان در قابل وثایق چندین برابری از بانک ملی تسهیلات دریافت نمودم و شدم بدهکار بانک یا همان ابربدهکاری که در این سال‌ها ذیل این لفظ بر من تاختند . خوب است یک بار این مطلب را بگویم که بدهی و بدهکاری و اخذ تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات تولید ، به ذات خود بد نیست چه آنکه اغلب آحاد مردم برای رتق و فتق امورات خود در این جایگاه هستند . اما بدهکاری آنجائی مذموم است که اراده پرداخت نداشته باشد . در این سال‌ها همه همت و تالش و اراده ام ضمن حفظ تولید و اشتغال و استمرار آنها ، بر تادیه این بدهی ها معطوف بوده . بابت این وام 519 میلیارد تومانی که ریال به ریال آن مصروف امر تولید شده ، با فرصتی که طی یکسال گذشته دستگاه قضایی برای امر تولید فراهم آورد بالغ بر 3000 میلیارد تومان در قالب اصل و سود به سیستم بانکی برگردانده ام .»

در ادامه این نامه دانیال‌زاده انتقاداتی درباره عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری 1400 مطرح کرده است.

اقتصادنیوز طبق قانون مطبوعات متن کامل این پاسخ‌نامه را منتشر می‌کند. فایل متن کامل نامه در پایین صفحه بارگذاری شده است.