شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#تلویزیون#مجموعه

پخش نمایشی با موضوع رد صلاحیت در انتخابات/ "کارآگاه علوی" به تلویزیون بازمی‌گردد


پخش نمایشی با موضوع رد صلاحیت در انتخابات/ "کارآگاه علوی" به تلویزیون بازمی‌گردد

پخش مجموعه تلویزیونی خاطره‌انگیز سریال"کارآگاه علوی" در شبکه آی‌فیلم آغاز می‌شود و همچنین "لاله‌زار" عنوان مجموعه نمایشی درباره رد صلاحیت در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی از آغاز سری جدید برنامه الف با اجرای امیری اسفندقه،‌ پخش نمایشی با موضوع رد صلاحیت در انتخابات، بازدید رایزن فرهنگی چین از ساترا، برنامه جدید شبکه سپهر، پرتره‌ای از محمدعلی کشاورز در شبکه مستند، پخش سریال "کارآگاه علوی" و "مجری" سراغ دوازدهمین دوره انتخابات می‌رود به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

آغاز تولید سری جدید برنامه «الف» با اجرای امیری اسفندقه

سری سوم مجموعه ادبی «الف» به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد علی اکبری در پنجاه قسمت روی آنتن شبکه شما می‌رود.

حامد علی اکبری در این باره گفت: سری اول برنامه «الف» با مضمون پاسداشت زبان و ادبیات پارسی در مجموعه پنجاه قسمتی با اجرای شهرام شکیبا به روی آنتن رفت و با استقبال عمومی مواجه شد. به این ترتیب، ساخت سری دوم آن با اجرای اسماعیل امینی در زمستان سال گذشته آغاز شد و اکنون در حال پخش است.

وی افزود: با توجه به لزوم پاسداشت زبان فارسی که صیانت آن امروز از هر برهه زمانی دیگری بیشتر احساس می‌شود، درخواست تولید سری سوم برنامه «الف» مطرح و جهت اجرای برنامه از مرتضی امیری اسفندقه دعوت به عمل آورده شد. ضبط برنامه آغاز شده و امیدواریم از اوایل تیرماه به آنتن برسد.

پخش نمایشی با موضوع رد صلاحیت در انتخابات

مجموعه نمایشی «لاله زار» به کارگردانی میرطاهرمظلومی و با موضوع رد صلاحیت در انتخابات از دو شبکه رادیویی نمایش و تهران پخش می‌شود.

این مجموعه نمایشی را مجید حیدری نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: صفدرمرادی از ثروتمندان و ملاک بزرگ حیدرآباد به پیشنهاد چند نفر از اهالی تصمیم دارد در انتخابات شوراها شرکت کند تا به این وسیله قدرت بیشتری در آبادی به دست بیاورد اما رد صلاحیت می‌شود و اتفاقاتی صورت می‌گیرد.

«لاله زار»  به نویسندگی مجید حیدری، کارگردانی میرطاهرمظلومی، تهیه کنندگی ژاله محمد علی، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی و با هنرمندی محمد آقا محمدی، مجید حمزه، میرطاهر مظلومی، رامین پورایمان، صفا آقاجانی، محمد پورحسن، سید مجتبی طباطبایی، علی اصغر دریایی و احمد هاشمی هر روز ساعت یک بامداد از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت یک و 40 دقیقه به روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

بازدید رایزن فرهنگی چین از ساترا/ ایجاد بازارهای مشترک محصولات

رایزن فرهنگی جدید سفارت چین در ایران از سازمان تنظیم مقررات بازدید کرده و در این دیدار طرفین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر زمینه‌ساز تقویت تنظیم‌گری و بازار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر شوند.

با گسترش روزافزون رسانه‌های اینترنتی و لزوم نقش‌آفرینی بین‌المللی از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در روز سه‌شنبه 18 خرداد، با دعوت ساترا رایزن فرهنگی جدید سفارت چین در ایران از سازمان تنظیم مقررات بازدید به عمل آورد و سپس با ریاست سازمان سیدمحمدصادق امامیان به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار طرفین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر زمینه‌ساز تقویت تنظیم‌گری و بازار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر شوند. رایزن فرهنگی چین با اشاره به اینکه به وقوع کرونا باعث شده تا نزدیک به 950 میلیون نفر از رسانه‌های صوت و تصویر چینی استفاده نمایند، موضوع رسانه‌های اینترنتی را از موضوعات بسیار به روز برشمرد و با اشاره به رویکرد مشابه طرفین، تقویت جایگاه رسانه‌های بومی را از اولویت‌های چین دانست.

در ادامه رایزن فرهنگی چین با اشاره به جلسه مشترک کارشناسان ساترا و سازمان NRTA  و CAC  بر لزوم استمرار روابط تأکید کرد و همچنین مقرر شد طرفین با برگزاری جلساتی زمینه همکاری مشترک را فراهم آورده و در ادامه در صورت وجود زمینه، طرفین می‌توانند تاسیس نهاد منطقه‌ای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در برنامه بگنجانند؛ به علاوه هر دو طرف توافق کردند تا با گفت‌وگوهای بیشتر زمینه ایجاد بازارهای مشترک محصولات صوت و تصویر فراگیر برای کاربران ایرانی و چینی فراهم شود و این موضوع به تبادل فرهنگی مستمر بین بخش خصوصی و رسانه‌های اینترنتی منتج خواهد شد.

در پایان طرفین ضمن تاکید بر گسترش روابط در آینده‌ نزدیک در رابطه با نقشه راه توسعه ارتباطات به توافق دست یافتند.

گفت‌وگو با آدم‌های معمولی که فکر می‌کنند می‌توانند رئیس جمهور شوند

«انتخاب هات» با اجرای حسین کلهر به گفتگوی جدی با چهره های غیرسیاسی می‌پردازد که همواره ثبت نامشان برای شرکت در انتخابات به شوخی گرفته می‌شود.

علی چاوشی تهیه‌کننده «انتخاب هات» شبکه سپهر درباره این برنامه جدید توضیح داد: این برنامه یک طنز سیاسی انتخاباتی است و در خلال فضای طنز، حرف های جدی مان را هم خواهیم زد. در هر قسمت از برنامه با یکی از افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند مملکت را در قامت ریاست جمهور اداره کنند، مصاحبه می‌کنیم؛ همان‌هایی که همواره حضورشان در انتخابات، صرفا در حد حواشی مرحله ثبت نام باقی می‌ماند و دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: حسین کلهر مجری «انتخاب هات» با این افراد به شکل جدی گفت‌وگو می‌کند تا دریابیم آنها با چه ایده ای تصمیم گرفته اند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند و فکر می‌کنند می‌توانند رییس جمهور شوند.

این تهیه‌کننده از اجرای استندآپ کمدین‌های تلویزیون در آیتم‌های برنامه خبر داد و گفت: آیت بی غم و ساناز کرامت که در «خندوانه» شاهد استندآپ کمدی‌های آن‌ها بودیم و همچنین سجاد اسماعیلی که در «عصر جدید» اجرا داشت، در برنامه به اجرا می‌پردازند.

به گفته چاوشی هر قسمت از «انتخاب هات» 40 دقیقه است و قسمت اول آن شب گذشته ساعت 22 در گفت‌وگو با نوید اهوازی فلافل فروش اهوازی ثبت نام کرده در انتخابات از شبکه اینترنتی سپهر که البته در ستاپ باکس هم قابل دریافت است، پخش شده است.

از امروز یکشنبه 23 خرداد پخش این برنامه 9 قسمتی با طراحی و کارگردانی محمدحسین آشنا به صورت روزانه 2 قسمت ادامه پیدا می‌کند.

مرور کارنامه محمدعلی کشاورز در شبکه مستند

«پاییز پدرسالار» به کارگردانی اصغر احمدپور و محسن رضازاده که در حدود 40 دقیقه به زندگی حرفه‌ای محمدعلی کشاورز از صحنه تئاتر تا حضور در تلویزیون و سینما پرداخته است، امشب یکشنبه، 23 خرداد ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی و منابع مکتوب برش‌هایی از زندگی هنرمندانه محمدعلی کشاورز را نمایش می‌دهد.

محمّدعلی کشاورز زادهٔ 26 فروردین 1309 در اصفهان و درگذشتهٔ 25 خرداد 1399 در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. از محمدعلی کشاورز، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یاد می‌شود. این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن 90 سالگی درگذشت.

مستند «پاییز پدر سالار» را فاطمه بوربور و اصغر احمدپور برای شبکه مستند تهیه کرده‌اند و از دیگر عوامل آن می‌توان به فاطمه بوربور پژوهشگر و نویسنده، محسن رضازاده و اصغر احمدپور تدوینگران و پگاه مأموری گوینده گفتار متن اشاره کرد.

این مستند امشب ساعت 21 از باکس مستند پرتره شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت 9:30 خواهد بود.

«کارآگاه علوی» به تلویزیون بازمی‌گردد

با پایان مجموعه «غیرعلنی»، سریال «کارآگاه علوی» به کارگردانی و نویسندگی حسن هدایت از روز جمعه  28 خرداد ماه از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد شد.

«کارآگاه علوی» با بازی احمد نجفی، مأمور اداره تأمینات است که در بین سال‌های 1308 تا 1314 مشغول انجام وظیفه در تهران است. داستان‌های این سریال اپیزودیک در چند قسمت به تصویر کشیده شده است: شروع دوباره، پی‌جویی یک جنایت، جواهرات گمشده، جنایت در خیابان پاستور، نامه‌ای به شاه، ترکمن‌ها، ماجرای لیستر، قتل در چاپخانه، پنج گلوله برای شاه، جنایت در تماشاخانه، قتل نخست‌وزیر، فرار و... .

یوسف مرادیان، سمیرا سیاح، مجید مظفری، رضا فیض‌نوروزی، ولی اویسی و رویا خلیل‌آذر دیگر بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی‌اند.

سریال «کارآگاه علوی» هر روز ساعت 16:00 از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. تکرار آن نیز در ساعت‌های 24 و 8 صبح روی آنتن خواهد رفت.

«مجری» سراغ دوازدهمین دوره انتخابات می‌رود

برنامه «مجری» امشب به بررسی و تحلیل دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌پردازد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تهران و محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران امشب (یکشنبه 23 خردادماه) ساعت 21 و 10 دقیقه درباره انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به گفت‌وگو می‌نشینند.

برنامه «مجری» با اجرای حمیدرضا آصفی، ویژه برنامه انتخاباتی شبکه پنج سیما است که تاکنون در 11 قسمت 65 دقیقه‌ای روی آنتن رفته و قسمت دوازدهم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/