شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#افغانستان

مارشال دوستم: سیاست واگذاری شهرستان‌ها به طالبان اشتباه جبران‌ناپذیر است


مارشال دوستم: سیاست واگذاری شهرستان‌ها به طالبان اشتباه جبران‌ناپذیر است

مارشال عبدالرشید دوستم رئیس «جنبش ملی اسلامی» افغانستان با تاکید بر لزوم اتحاد در این کشور گفت که سیاست واگذاری شهرستان‌ها به طالبان یک اشتباه جبران‌ناپذیر است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مارشال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با اشاره به تشدید حملات طالبان گفت: اکنون وقت یکی شدن، همدست شدن و ایستادن در برابر دشمن مشترک است.

وی درباره راهبرد «عقب‌نشینی تاکتیکی» نیروهای امنیتی و واگذاری شهرستان‌ها به طالبان نیز اظهارداشت: راهبرد تسلیم شهرستان‌ها به طالبان تحت هر عنوانی که باشد اشتباهی جبران ناپذیر است.

رئیس حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان تصریح کرد: اگر به این فکر هستید که با تسلیم شهرستان‌ها می‌توانید از مراکز ولایت‌ها دفاع کنید، بازهم در اشتباه هستید.

مارشال افغانستان خطاب به نیروهای امنیتی افزود: اگر این راهبرد دولت است و در اختیار شما قرار گرفته، پس چرا بدون تلفات شهرستان‌ها را تسلیم نمی‌کنید؟ چرا صدها وسیله نقلیه نظامی نیز تسلیم شده؟ چرا روزانه ده‌ها جوان کشته می‌شوند؟

دوستم در ادامه نیز از بزرگان افغانستان خواست تا پیش از آنکه دیر شود در کنار نیروهای امنیتی بایستند و خاک و جغرافیای این کشور را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: هر راهبرد و قراردادی که خاک افغانستان در آن معامله شده باشد را نباید بپذیریم، با هم می‌توانیم، تاریخ ما شاهد است.

انتهای پیام/.