شهر خبر
از موج رسانه های اجتماعی غافل نشوید

کارآفرینان به این 5 رسانه اجتماعی توجه کنند

کدخبر: 418870
اقتصادنیوز : رسانه های اجتماعی تنها یک ابزار برای آسان تر شدن زندگی ما نیست. رسانه های اجتماعی در واقع یک صنعت است که روش های کار کردن، دریافت دانش، به اشتراک گذاری تجربه و همکاری انسان ها را متحول کرده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازارگانی تهران؛ رسانه های اجتماعی یکی از واقعیت های زندگی ماست. در سال 2021، تعداد کاربران این رسانه ها به 3.78 میلیارد رسیده است و انتظار می رود این رقم تا سال 2025، به 3.9 میلیارد  برسد. رشد خیره کننده این رقم نشان می دهد دسترسی سریع به اطلاعات با کیفیت برای مردم در سراسر جهان تا چه اندازه مهم است.

رسانه های اجتماعی تنها یک ابزار برای آسان تر شدن زندگی ما نیست. رسانه های اجتماعی در واقع یک صنعت است که روش های کار کردن، دریافت دانش، به اشتراک گذاری تجربه و همکاری انسان ها را متحول کرده است. رسانه های اجتماعی قرار است برای مدت ها در زندگی انسان ها نقش آفرینی کند و نکته مهم، هرچه شبیه تر شدن روابط در این رسانه ها، به روابط اجتماعی واقعی است.

سایت entrepreneur.com به معرفی پنج رسانه اجتماعی  پرداخته که باید در سال 2021 به آن توجه کنید.

کلاب هاوس؛ نخستین گزینه است. این رسانه اجتماعی با مصاحبه با ایلان ماسک کار خود را آغاز کرد. در سال جاری میلادی، تعداد دانلودهای کلاب هاوس به 2.2 میلیون رسید درحالیکه صرفا ارائه دهنده یک نسخه مینیمال از اتاق های گفت وگو بود.

این پتلفرم مردم را برای صحبت درباره یک موضوع دورهم جمع می کند. با دنبال کردن هر کدام از موضوعات در دسترس، کاربران می توانند از برگزاری گفت وگو در هر یک از اتاق ها یا کلاب ها در این پتلفرم آگاه شوند. در این پلتفرم، می توانید کاربران را با عکس پروفایل و نام کاربری ببینید که به طور زنده با دیگران صحبت می کنند. با وجود شروع خیره کننده، کلاب هاوس درحال واگذاری زمین به دیگر پلتفرم هاست اما بعضی گزارش ها از موقعیت رضایت بخش این پتلفرم در بین کاربرانش می گوید. کلاب هاوس یک برنامه دعوت محور است. کاربران جدید می توانند از دعوت نامه کاربران کنونی برای ورود استفاده کنند یا در فهرست انتظار بمانند. کلاب هاوس در آغاز تنها برای کاربران سیستم عامل های آی او اس در گوشی های آیفون در دسترس بود اما اخیرا برای کاربران اندروید هم قابل دسترس است.

ایجودو؛ پلتفرمی برای توسعه فردی کسانی است که به غذا تا فناوری های فضایی علاقه دارند. این برنامه برای کسانی طراحی شده که علاقه دارند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. مردم می توانند در ایجودو، دیدگاه ها و نظرات خود را درباره موضوعات مختلف از پول گرفته تا کسب وکار، ریاضی و فیزیک، هنر، فرهنگ و فناوری، غذا و دیگر چیزها به اشتراک بگذارند. این برنامه به توسعه افراد و بهبود زندگی آن ها کمک می کند.

می وی؛ برنامه ای است که خود را پتلفرم رفع دغدغه اصلی کاربران در رسانه های اجتماعی می داند یعنی امنیت محتوا. می وی، این فرصت را برای کاربران فراهم کرده تا درباره موضوعات مختلف حرف بزنند و محتوای صوتی و تصویری منتشر کردند و در نهایت همه داده ها را در یک بخش مشخص گردآوری کنند. این برنامه ادعا کرده الگوریتم آن از محتوای کاربران برای دستکاری بخش نهایی استفاده نمی کند. کاربران می توانند تنها چیزهایی را ببیند که انتخاب کردند. بدون تبلیغات یا هر پیشنهاد دیگری. این برنامه هم چنین مدعی است اطلاعات کاربران را برای هیچ فعالیت به هیچ شرکت دیگری نمی دهد.

کافئین؛ پتلفرمی برای گروه های تفریحی، گیمرها و بازیکنان است. این برنامه برای اولین بار در سال 2018 ایجاد شد و در سال 2020 به محبوبیت رسید. کافئین به کاربران اجازه می دهد پخش زنده بازی ها و برنامه های خبری و تلویزیونی را با دوستان و دنبال کنندگان خود تماشا کنند. این برنامه طوری طراحی شده که به نظر می رسد همه در یک اتاق مشغول تعامل و تماشای برنامه مورد علاقه شان هستند.

دیسپو؛  برخلاف دیگر پتلفرم های به اشتراک گذاری عکس، امکان اصلاح یا تماشای عکس را در 24 آینده از بین برده است. یک نوع فیلتر مثل عکس دوربین های یکبار مصرف روی عکس می نشیند و نتیجه آن، عکس های طبیعی تر و اصیل تر است. برای استفاده از دیسپو، به دعوت نامه سایر کاربران نیاز دارید. هر کاربر می تواند 20 دعوت نامه به دیگر کاربران بدهد.

دو دهه پیش، پیوستن به جریان زندگی دیگران، یاد گرفتن مهارت های دیگران یا ضبط آموزش ها برای بهبود کیفیت عجیب به نظر می رسید. امروز کسانی که درباره آموزش آنلاین چیزی نمی دانند، از زندگی عقبند. مطمئن باشید که با جریان خیزش رسانه های اجتماعی همراه شده اید پیش از آنکه موج بعدی از راه برسد.