شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پایتخت#تهران بزرگ

۲۰ هزار مراجعه روزانه به مراجع انتظامی در تهران | کاهش ۱۰ درصدی جرائم در پایتخت | علت چیست؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۱۰ درصدی جرائم در پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در همایش هم‌اندیشی پلیس و دستگاه قضایی که با حضور دادستان و استاندار تهران برگزار شد، گفت: هرچه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، نزدیک‌تر و هماهنگ‌تر باشند و درک متقابل‌ و درست‌تری نسبت به هم داشته باشند، محصول آن آرامش و امنیت جامعه است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این همایش و هم‌اندیشی ارتقای هماهنگی و تعامل پلیس با دستگاه قضایی و موضوع انتخابات و همچنین برقراری ارتباط الکترونیکی بین پلیس و دستگاه قضایی است، گفت: روزانه حدود ۳۵۰۰ پرونده در رده‌های انتظامی تشکیل و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مراجعه به رده‌های انتظامی داریم.

سردار رحیمی گفت: در حال ایجاد ارتباط الکترونیکی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی هستیم . این اقدام برای نخستین بار در پایتخت در حال انجام است و به طور حتم به سلامت، سرعت، دقت و کیفیت کار خواهد افزود و گام بلندی در رسیدگی به کار مردم خواهد بود.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه نیروی انتظامی در تهران بزرگ مجاهدانه، صادقانه و با تمام وجود پای کار ایستاده است، گفت: طرح‌های مختلف رعد پلیس پیشگیری، طرح کاشف پلیس آگاهی، طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر و... به صورت ابتکاری برای نخستین بار در پلیس پایتخت اجرا شده است که محصول آنها کاهش حدود ۱۰ درصدی جرائم در چند سال اخیر در این کلانشهر بوده است.