شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#رئیس کمیته#کمیته ملی

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن برای تبادل اسرا با ائتلاف سعودی

اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن برای تبادل اسرا با ائتلاف سعودی

رئیس کمیته ملی اسرای یمن از آمادگی دولت صنعاء برای مبادله اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «عبدالقادر مرتضی» رئیس کمیته ملی اسرای یمن جدیدترین مواضع این کشور در قبال مبادله اسرا با ائتلاف سعودی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: دولت یمن برای انجام مبادله اسرا در سطوح گسترده از آمادگی کامل برخوردار است. به گفته این مقام یمنی، «ناصر منصور هادی، برادر رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز در لیست تبادل اسرا، مبادله خواهد شد.

المرتضی تأکید کرد که صنعاء نام شماری دیگر از فرماندهان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را در لیست مبادله اسرا قرار داده است. از جمله این افراد می‌توان به محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق دولت مستعفی یمن اشاره کرد. وی از سال ۲۰۱۵ توسط انصارالله بازداشت شده است.

از سوی دیگر، قائم مقام وزارت حقوق بشر یمن نیز اعلام کرد که کشورش برای انجام مبادله اسرا با شروطی که تعیین می‌کند، آماده است. درحال حاضر آمار دقیقی از اسرای دو طرف اعلام نشده است.

پیشتر رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن در صنعاء از دستورات جدید عربستان سعودی به مزدوران خود برای توقف تمام عملیات تبادل اسرا خبر داده بود. در همین ارتباط، او گفت: دستورات عربستان به مزدورانش موجب تعلیق ۷ عملیات تبادل اسرا در جبهه‌های متعدد شده است که ۴۰۰ اسیر از دو طرف را شامل می‌شد.