شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

گسترش نیوز بررسی می کند:

معاملات عجیب با رمزارزها در ایران و سایر کشورها

خودروسازی، هتلینگ، ملک و سایر کسب‌وکارها تا به امروز به بحث رمزارزها ورود کرده‌اند و مشتریان خاص خود را دارند.

اقتصاد معاملات عجیب با رمزارزها در ایران و سایر کشورها

هم‌زمان با رونق رمزارزها در میان مردم شرکت‌ها و صنایع بزرگ نیز به فکر استفاده از این فناوری افتادند. معاملات با ارزهای دیجیتال در ایران نیز رونق گرفت و صحبت از معامله ملک و خودرو با بیت کوین شد. بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۱۲ میلیون ایرانی در بازار رمزارز سرمایه دارند.

در بحث خودرو، ملک، هتلداری، گردشگری و... شاهد حضور رمزارزها بوده‌ایم. البته در میان معاملات شاهد کلاه‌برداری هم بودیم که سرمایه‌گذاران باید در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند. در ادامه به مشاغلی می‌پردازیم که رمزارزها را در کسب‌وکار خود رسمیت داده‌اند.

خودروسازی ورود جدی به رمزارزها کرد

شرکت تسلا به عنوان یک شرکت خودروساز ورود جدی به بحث ارزهای دیجیتال داشت و ایلان ماسک مطرح کرده بود که طرفداران این خودروهای گران‌قیمت می‌توانند برای خرید خودروهای این کمپانی از رمزارز بیت‌کوین استفاده کنند اما ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت می‌گوید، به دلیل ملاحظات موجود درباره اثر منفی بیت‌کوین بر تغییر اقلیم، شرکت تسلا فعلاً این رمزارز را برای فروش خودروهایش نمی‌پذیرد.

 در کنار تسلا، کمپینگ ورلد (Camping World)، بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای کاروان (RV) در آمریکا، طی همکاری خود با شرکت خدمات پرداخت کریپتویی بیت‌پی، پذیرش بیت کوین، اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر را آغاز کرده است.

ماتزانتی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایتالیا نیز با پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی، وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. همچنین این شرکت قصد دارد توکن اوراق بهادار خود را منتشر کند.

در ایران شرایط متفاوت هست و دلال‌ها ورود به این حوزه کرده‌اند. شاهد معاوضه خودروی خارجی با بیت‌کوین، اتریوم یا ارزهای دیجیتال موجود هستم. حتی معاوضه با ماینر یا ارز دیجیتال از جمله مواردی است که در روزها و هفته‌های اخیر به آگهی‌های فضای مجازی کشورمان راه یافته است.

شرکت بیمه خودرو مترومایل بیت کوین می‌پذیرد

مشتریان شرکت مترومایل (Metromile) که در زمینه بیمه خودرو فعالیت می‌کند، می‌توانند برای پرداخت حق بیمه خود از بیت کوین استفاده کنند. بیمه‌شدگان این شرکت واقع در سانفرانسیسکو همچنین می‌توانند خسارت خود را به صورت بیت کوین دریافت کنند.

پای رمزارزها به معاملات ملک نیز باز شد

یک شرکت ساختمانی مستقر در پرتغال برای فروش آپارتمان‌های خود پذیرش دوج کوین را شروع کرده است و برای این منظور با صرافی سوئیسی اف‌ان‌تی‌ایکس همکاری می‌کند. مشتریان می‌توانند از بخش املاک و مستغلات این صرافی خانه مورد نظر خود را با پرداخت دوج کوین خریداری کنند. مشتریان می‌توانند خرید ملک را با پرداخت بیت کوین، اتریوم و کاردانو هم انجام دهند.

در ایران کنار آگهی معامله خودرو با رمزارزها شاهد آگهی معامله ملک با ارزهای دیجیتال نیز بودیم. گهی معاوضه ملک تجاری و مسکونی از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران تا جنوبی‌ترین نقطه آن ثبت شده و فروشنده دارایی خود را با بیت‌کوین معاوضه می‌کند.

معامله جایگاه سوخت با بیت کوین!

نگاهی به آگهی‌های موجود در فضای مجازی داشتیم که با آگهی عجیبی روبه‌رو شدیم. یک آگهی‌دهنده جایگاه سوخت ۸۵ میلیارد تومانی مدعی هست که چند جایگاه سوخت در کل ایران برای فروش آگهی کرده است و همه این جایگاه‌های سوخت با بیت‌کوین قابل معاوضه است.

پرداخت حقوق با رمزارز در شرکت‌های چینی

پایگاه اطلاع‌رسانی «JD.com» که یک سایت خرده‌فروشی است، چندی پیش اعلام کرد، از این پس حقوق کارمندان خود را با رمزارز (یوان دیجیتالی) پرداخت می‌کند.

استفاده رمزارزها در سفر

ارزهای دیجیتال از مرزها عبور کردند و به کشورهای مختلف پا گذاشت. بیت کوین در گردشگری برای بسیاری افراد، راه رهایی از مشکلات ارزه‌ای رایج کشوری است. بر اساس نظر مسافران، فناوری زنجیره بلوکی در گردشگری رفت‌وآمد را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

هتلینگ و گردشگری نیز همراه با رمزارزها شدند

دو هتل معروف Hotel Bécquer و Hotel Kivir در اسپانیا اعلام کردند که پذیرش ارز دیجیتال را آغاز می‌کنند، و با اجازه دادن به مشتریان خود برای رزرو اتاق با حساب دیجیتال، به گروه پذیرندگان رمزارز پیوسته‌اند.

همچنین برخی از سایت‌های رزرو هتل خارجی که پرداخت هزینه اتاق را با استفاده از بیت کوین و ارز دیجیتال نیز قبول می‌کنند. تراولا (Travala.com) و چیپ ایر(Cheapair.com) سایت رزرو هتل با ارز دیجیتال هستند. گروه هتل‌های لوکس Kessler Collection ایالات‌متحده نیز Bitcoin ، Dogecoin و Cryptos را می‌پذیرد. در ایران نیز هتل‌های پنج ستاره بین‌المللی داخلی مسافران را با بیت کوین پذیرا هستند.

رمزارزها نیز گرفتار کرونا شدند

در دوران شیوع کرونا رمزارزها نیز به بحث مقابله با کرونا ورود کردند. در ادامه چند خبر در این خصوص برای شما داریم.

کره جنوبی گذرنامه واکسن مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی می‌کند

چای سانگ کیون، نخست‌وزیر کره جنوبی، اعلام کرد که گذرنامه واکسن مبتنی بر بلاک چین از اواخر این ماه راه‌اندازی می‌شود. او همچنین اظهار داشت معرفی گذرنامه واکسن به افرادی که واکسینه شده‌اند، امکان بهبود زندگی روزمره‌شان را خواهد داد.

موسسه خیریه بایننس و کمک به یونیسف با ارزهای دیجیتال

خیریه بایننس اولین کمک مالی به وسیله ارزهای دیجیتال به یونیسف جهت کمک به خرید و تهیه واکسن را اعلام کرد. یونیسف بزرگ‌ترین خریدار واکسن در جهان است و در زمینه تهیه و تدارک کمک به کودکان نیازمند فعالیت می‌کند. بایننس، با اهدا ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال به این سازمان، با هدف تضمین دسترسی عادلانه جهانی به واکسن‌های کووید-۱۹ نقش خود به عنوان شریک اصلی کوواکس را تثبیت می‌کند.

صندوق پالی‌گان برای کمک به هند در برابر کرونا

سندیپ نیوال، ‌بنیانگذار پالی‌گان، صندوق امداد کووید-۱۹ را برای دریافت مواد غذایی، واکسن و دارو به نیازمندان این کشور تا سیس کرده است و در ۲۴ آوریل از دنبال کنندگان توییترش خواست که توکن‌های خود را به این آدرس اهدا کنند. این صندوق تاکنون بیش از ۲.۲ میلیون دلار از فعالان ارزهای دیجیتال کمک دریافت کرده تا به هند کمک کند در برابر کووید-۱۹ بجنگد. تاکنون چهره‌هایی چون ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و بالاجی سرینیواسن، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سابق کوین بیس به این صندوق کمک کرده‌اند.

شرکت داروسازی آمریکایی برای تست کرونا بیت کوین می‌پذیرد

هم‌زمان با شروع کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در شهر میامی آمریکا، یک شرکت داروسازی فعال در این شهر اعلام کرد، مراجعه‌کنندگان می‌توانند هزینه تست کرونا را با بیت کوین بپردازند.