شهر خبر

ناسا برای اولین بار محموله هایی را در آن طرف ماه فرود می آورد

کدخبر: 418820
اقتصاد نیوز : سازمان فضایی ناسا برای آزمایش و درک نیمکره دیگر کره ماه سه محموله به آن منطقه می فرستد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ ناسا در قالب ابتکار خدمات تجاری در ماه، که بخشی از پروژه آرتمیس است، سه محموله علمی جدید انتخاب کرده تا به فضا بفرستد. از این سه محموله، دو عدد در نیمکره ماه که از سیاره زمین دیده نمی‌شود، فرود می‌آیند. این اولین باری است که ناسا بار‌های سنگین را در آن طرف ماه فرود می‌آورد و هدف این است که اطلاعاتی را در مورد این منطقه به عنوان مقصد احتمالی آینده فضانوردان آرتمیس جمع آوری کند.

سه پیشنهاد برای کاوش در نیمکره دیگر ماه به ناسا فرستاده شد

نیمکره دیگر ماه توسط ماشین‌ها و فضاپیما‌ها دست نخورده باقی ماند تا اینکه فضاپیمای چانگ -4 چین در سال ۲۰۱۹ بر روی آن فرود آمد. قبل از شروع اعزام انسان‌ها برای بازدید از ماه، هنوز چیز‌های زیادی برای کشف در مورد نیمکره دیگر ماه وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از پیشنهاد‌هایی که درباره اکتشاف در این نیمکره به ناسا شده و ناسا آن را انتخاب کرده این است که فضاپیما روی دهانه برخوردی موسوم به حوضه شرودینگر فرود خواهد آمد تا فعالیت‌های تکتونیکی موجود در آن منطقه را بهتر درک کند.

ناسا برای اولین بار محموله هایی را در آن طرف ماه فرود می آورد

مجموعه لرزه نگاری فارساید چندماه برای جمع آوری اطلاعات با دو لرزه نگار از نیمکره دیگر ماه فرصت دارد. علاوه بر اینکه این پروژه تحقیقاتی اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت تکتونیکی ماه می‌دهد، همچنین انتظار می‌رود که چگونگی تأثیر شهاب سنگ‌های کوچک در نیمکره را روشن کند و داده‌های بیشتری در مورد ساختار داخلی ماه ارائه دهد.

با این حال، یکی از سه پیشنهاد منتخب به نام Reiner Gamma است. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چرخش‌های ماه چیست یا چگونه شکل می‌گیرند، اما اعتقاد بر این است که آن‌ها مربوط به ناهنجاری‌های میدان مغناطیسی ماه هستند. Lunar Vertex، متشکل از یک ناو و یک مریخ نورد، در حال اندازه گیری میدان مغناطیسی این کره برای مطالعه دانشمندان است.

ناسا برای اولین بار محموله هایی را در آن طرف ماه فرود می آورد

گفتنی است؛ ناسا هنوز با این شرکت‌ها در حال مذاکره است، اما هدفش فرود محموله‌ها در نیمکره دیگر ماه در سال ۲۰۲۴ است.