شهرخبر

این افراد هرگز نباید تربچه بخورند

کدخبر: 418819
اقتصاد نیوز : یک متخصص تغذیه اعلام کرد که تربچه سرشار از مواد مغذی است اما ممکن است برای برخی مضر باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری نووستی، میخائیل گینزبورگ یک پزشک متخصص تغذیه در روسیه، در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: تربچه یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سبزیجات است که طعم خاصی دارد و سرشار از ریزمواد معدنی و ویتامین‌هاست، علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و ضد توموری است.

میخائیل گینزبورگ افزود: اما این بدان معنا نیست که وقتی مرحله پیشرفته سرطان وجود دارد، با خوردن تربچه می‌توان آن را معالجه کرد، بلکه در این حالت رشد تومور سرطانی را کند می‌کند. همچنین از آنجا که التهاب اساس تمام بیماری‌های مرتبط با کهنسالی است، خوردن تربچه روند پیری را کند می‌کند.

او ادامه داد: صرف نظر از فواید زیاد تربچه، افرادی که از زخم معده، ورم معده و سایر بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند، باید آن را با احتیاط بخورند. زیرا تربچه حاوی ترکیبات اتر و تلخ است که باعث تحریک غشای مخاطی معده می‌شود و ممکن است وضعیت سلامتی را بدتر کند.

این متخصص تغذیه می‌گوید: بهتر است تربچه را بعد از سرو غذا، بخورید نه قبل یا در حین غذا خوردن. همچنین بهتر است در صورت وجود مشکلات گوارشی آن را با روغن یا شیر بخورید تا اثر تحریک کننده آن را کاهش دهید.

او به همه افرادی که از اسید کم معده رنج می‌برند توصیه می‌کند که تربچه را با معده خالی بخورند تا ترشح آب معده و روند هضم غذا در آن‌ها بهبود یابد.