شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان#چین

با انتقاد از رویکرد گروه هفت؛

چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

همزمان با برگزاری چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با ادعای تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا، چین کلیت این اجلاس را زیر سوال برد و از آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، چین رویکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را که در «کورنوال» انگلیس در حال برگزاری است به شدت محکوم کرده و می گوید چارچوب کلی این نشست و اتهاماتی که در آن مطرح می شود؛ پاسخگوی نیازهای امروز نیست.

در همین رابطه، سخنگوی سفارت چین در لندن گفت: «روزگاری که گروه کوچکی از کشورها برای تمام دنیا تصمیم گیری می کردند؛ مدت هاست که سپری شده است».

وی همچنین ادامه داد: «ما معتقدیم که تمام کشورهای دنیا صرف نظر از کوچکی یا بزرگی، ضعف یا قدرت، فقر یا غنا با هم برابرند و امور جهانی باید از طریق مشاوره با تمام کشورها مدیریت شود».

به گزارش خبرگزاری مهر، این صحبت ها پس از آن بیان شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سران هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت (G۷) فشار آورده که همگی همراستا با اتهامات حقوق بشری واشنگتن علیه چین هم صدا شوند.

بایدن امیدوار است که هم صدایی سران این کشورها با اتهامات حقوق بشری آمریکا علیه کشور چین بتواند بخشی از بیانیه مشترک این اجلاس در پایان آن باشد، اما برخی از متحدین اروپایی آمریکا مایل به این هم صدایی که منجر به ایجاد تنش با پکن می شود؛ نیستند.

پکن بارها تلاش قدرت های جهانی را که با الگوبرداری از معیارهای منسوخ دوره استعمار، به دنبال مهار چین هستنند، محکوم کرده است.

چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعد از ظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد؛ نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.