شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

تحلیلگر عراقی:

اگر حشد شعبی نبود جنایت «اسپایکر» در نقاط مختلف عراق تکرار می‎‌شد

اگر حشد شعبی نبود جنایت «اسپایکر» در نقاط مختلف عراق تکرار می‎‌شد

یک تحلیلگر مسائل عراق در سخنانی گفت: اگر «حشد شعبی» نبود امروز شاهد تکرار جنایت هولناک اسپایکر در نقاط مختلف عراق بودیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «احمد عبدالساده» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص اهمیت نقش حشد شعبی در غلبه بر تروریست‌های تکفیری داعش مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اگر نیروهای حشد شعبی نبودند، امروز شاهد تکرار جنایت هولناک اسپایکر در نقاط مختلف عراق بودیم. بنابراین، واضح است که حشد شعبی همچون سدی مستحکم در برابر تکرار فاجعه اسپایکر ایستاد.

وی پیشتر نیز سخنانی را در حمایت از حشد شعبی مطرح کرده بود. در همین ارتباط، عبدالساده گفته بود: برخی به دنبال آن هستند تا نیروهای حشد شعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیروهای حشد شعبی در برهه کنونی تقویت داعش در عراق است.

این کارشناس عراقی در ادامه اظهار داشت: طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه حشد شعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می‌دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.

وی همچنین عنوان کرد: تمام کسانی که با حشد شعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی داعش هستند. پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با حشد شعبی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.