شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#شیر

شیر خام بعد از انتخابات گران می شود

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران از موکول شدن تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات خبر داد و گفت: دامداران به شدت در حال زیان و برای تامین علوفه با مشکلات عمده مواجه هستند.

اصناف شیر خام بعد از انتخابات گران می شود

احمد مقدسی از موکول شدن تعیین قیمت جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: متأسفانه شرایط تولید مناسب نیست و تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند.

وی افزود: هفته گذشته قرار بود در جلسه‌ای درباره نرخ جدید شیرخام بحث‌های کارشناسی مطرح و قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود اما مسئولان مربوطه اصلاً اجازه مطرح شدن موضوع را ندادند و بحث فعلاً منتفی شد.

این فعالی صنعت تولید شیرخام با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید محصول روز به روز بالاتر می‌رود، ادامه داد: نرخ مصوب شیرخام اکنون ۴۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و قیمت تمام شده تولید ۶۲۶۰ تومان است. با توجه به شرایط خشکسالی دامداران در تأمین علوفه‌های خشبی با مشکلات عمده مواجه هستند و قیمت ذرت علوفه‌ای، کاه ، کلش و یونجه هم روز به روز در حال افزایش است.

مقدسی درباره اینکه آیا دولت برای وقفه‌ای که در تعیین نرخ شیرخام ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، تسهیلاتی را طی این مدت در نظر گرفته است؟، عنوان کرد: هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده و دولت فقط جو و ذرت و سویا را تأمین می‌کند که این کار هم به سختی انجام می‌شود.

منبع: مهر