شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#چین#بایدن

بایدن و مکرون درباره چین و روسیه تبادل نظر کردند

رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه با تاکید بر همکاری مشترک در مقابله با تروریسم به خصوص در منطقه ساحل، درباره اولویت‌های مشترک منطقه‌ای همچون چین و رسویه هم تبادل نظر کردند.

بایدن و مکرون درباره چین و روسیه تبادل نظر کردند

به گزارش منیبان؛ از تارنمای کاخ سفید؛ جو بایدن روز شنبه در حاشیه نشست گروه ۷ با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار و درباره تعهدشان به تعمیق روابط دو جانبه و اتحاد ترانس‌آتلانتیک تاکید کردند.

آنها عزمشان را برای پایان دادن به همه‌گیری کرونا شامل مشارکت در تعهد گروه ۷ برای اهدای واکسن کووید-۱۹ به کشورهای نیازمند و بازسازی بهتر امنیت بهداشت جهانی برای آینده مورد تاکید قرار دادند.

بایدن و مکرون همچنین تعهدشان را برای اصلاح سیستم مالیات بین‌المللی برای توجه به برخی نابرابری‌های ایجاد شده با جهانی‌سازی تکرار کردند.

رئیس جمهوری آمریکا قدردانی خود را برای رهبری فرانسه در موضوع اقلیمی از طریق توافقنامه پاریس ابراز داشت و هر دو عزمشان را برای دستیابی به نتایج بلند پروازانه نشست سران در گلاسکو در ماه نوامبر برجسته ساختند.

بایدن و مکرون همچنین درباره تقویت و مدرن‌سازی ناتو، همکاری نزدیک در مبارزه با تروریسم شامل منطقه ساحل و دیگر اولویت‌های مشترک سیاست منطقه‌ای همچون چین و روسیه تبادل نظر کردند.