شهر خبر

توضیحات پلیس درخصوص پیامک‌های اشتباهی جریمه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص پیامک های اشتباهی پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تردد همه خودروها در هر نقطه و ساعتی از شبانه روز در چک اپراتورهای قابل رویت است اما بعضا برخی ترددها در شب انجام شده و دوربین در ثبت شماره پیامک شاید دچار خطا می شود.

توضیحات پلیس درخصوص پیامک‌های اشتباهی جریمه رانندگی

به گزارش منیبان؛ سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در مورد سرانجام ارسال پیامک هایی برای شهروندان و شکایت از این که در مکان خاصی که برای آنها پیامک ارسال شده، حضور نداشته اند؟ گفت: تردد همه خودروها در هر نقطه و ساعتی از شبانه روز در چک اپراتورهای قابل رویت است اما بعضا برخی ترددها در شب انجام شده و دوربین در ثبت شماره پیامک شاید دچار خطا می شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است شماره همراه صاحبان خودروها، شماره دیگری باشد که باید افراد با تغییر مکان و شماره همراه در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کنند تا دچار مشکل نشوند اما در کل جریمه پیامک های ارسال شده دو مرحله‌ای است، ما در چند مرحله اعمال جریمه را کنترل می‌کنیم، به طور مثال وقتی خودرویی تخلف می‌کند یک پیامک برای راننده ارسال می‌شود که شما با مثلا این شماره خودرو مرتکب تخلف شده اید اما در حال بررسی است بعد از آن نرم‌افزاری به صورت سیستمی پلاک و خودرو را بررسی می‌کند سپس عامل انسانی به صورت اپراتوری کنترل را انجام می‌دهد و در صورت انطباق مشخصات موجود با ارکان وسیله نقلیه، پیامک جریمه برای فرد ارسال می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا به هوشمندسازی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: با هوشمندسازی انجام شده امکان اینکه با تغییر پلاک جریمه برای فرد دیگری صادر شود، وجود ندارد زیرا در زمان شماره‌گذاری خودرو، رنگ، نوع و مدل خودرو در سامانه پلیس ثبت می‌شود.

هادیانفر درباره پوشاندن پلاک خودروها گفت: از آن جایی که امکان تشخیص پلاک خودرو وجود دارد، پلیس می تواند پلاک اصلی این خودروها را نیز با استفاده از ارکان وسیله، تجهیزات و نوع آن شناسایی کند.