به گزارش برنا، فیروز تابش نژاد در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش»، عملکرد تیم والیبال ایران در لیگ جهانی ملت‌های والیبال2021 را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: دوره پیش از ورود آقای ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی، دوران غیرحرفه‌ای والیبال ایران محسوب می‌شود اما پس از حضور او دوره نوینی در این ورزش نمایان شد و والیبال ایران به دنیا معرفی شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا وضعیت فعلی تیم والیبال مربوط به بازگشت آقای داورزنی است یا مربی جدید توانست مسیر والیبال را روشن کند، توضیح داد: گرچه ما در روند روبه رشد والیبال روند کندی داشته‌ایم اما مدیران این عرصه کوتاهی نکرده‌اند. آقای داورزنی با وجود انتقادات بسیار زیادی که به ایشان شد با آوردن مربیان جدید و به روز دنیا که شهامت زیادی می‌خواهد، روند رو به رشدی را رقم زد.

سرمربی سابق تیم والیبال شهرداری ورامین با اشاره به حضور الکنو در قامت سرمربی تیم ملی ایران گفت: این مربی در کارنامه خود قهرمانی المپیک و افتخارات بسیاری دارد و به عنوان مربی تراز اول شناخته می‌شود، البته انتقاداتی به عملکرد ایشان از سوی برخی از فعالان حوزه والیبال وجود دارد اما باید به این موضوع توجه داشت که ایشان از مربیان برتر دنیا هستند و باید نهایت بهره را برای پیشرفت والیبال ایران به کار گرفت.

تابش نژاد تاکید کرد: تیم‌های خوب دنیا و آنهایی که سابقه خوبی در لیگ ملت‌ها و مسابقات المپیک دارند، می‌دانند در کدام بخش از رقابت باید انرژی بیشتری صرف کنند و در چه مسابقاتی کمتر هزینه کنند. این موضوع مهمی بود که در تیم ملی ایران وجود نداشت اما مربی جدید با عملکرد خود سبب شده است والیبال ما به این درک برسد که در چه بازی‌هایی انرژی کمتری صرف کند.

وی در خصوص بازی با ژاپن که منجر به شکست ایران شد، اظهار کرد: همواره تیم‌هایی که در داخل قاره با یکدیگر رقابت دارند بازی‌های نزدیک به هم دارند. ما ادعا داریم که سطح والیبال ایران از سطح آسیا بالاتر است و البته با توجه به نتایج به دست آمده همین طور هم هست.

این مربی والیبال ادامه داد: تیم ملی ژاپن میزبان بازی‌های المپیک است و با وجو آن که یکی از تیم‌های خوب جهان است اما سطح پایینتری نسبت به والیبال ایران دارد. مطمئنا با داشتن بازیکنان جوان و با استعدادی که در رقابت‌های لیگ جهانی معرفی شدند ما می‌توانیم در بازی‌های حساس المپیک از سد تیم‌های مطرح بگذریم.

به گفته تابش نژاد با توجه به تجربه الکنو و بازیکنان جوان تیم ملی ایران، تیم والیبال ژاپن نمی‌تواند برای ما خطرناک باشد. باخت ایران در برابر این تیم هم به دلیل نبود بازی مقدماتی و بازی نکردن اعضای تیم ملی در کنارهم بوده است.